Tydligare markering av Offert - Order - Kundfaktura

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!
Vi skulle uppskatta om vi kund ändra utseendet på arbetsbilden i programmet så att man lättare ser om den aktuella bilden är en Offert, en Order eller en Kundfaktura.
Idag är de tre ganska lika och då vi ofta använder alla tre varianterna skapar vi av misstag då och då en ny kundfaktura i stället för en ny offert eller order. Det innebär att vi ofta får tomma fakturor som vi senare behöver makulera.
Vårt tips är att använda olika färger på listen och fliken så att man även får en tydligare markering av vilken typ av fönster som är öppen.
Foto på Conny S

Conny S

• 812 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 2
Foto på Johan Nicklason

Johan Nicklason, Moderator

• 2,528 poäng 2k badge 2x thumb
Hej!

Jag håller med dig om att arbetsbilden ser ganska så identisk ut oavsett om du står under Offert, Order eller Kundfaktura och även Avtal även om du inte skriver om det. Jag tar vidare ditt önskemål.

/Johan
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Conny S,

Tack för ditt förslag!

När vi gjorde en uppfräschning av programmets gränssnitt för ett par år sedan så försökte vi göra det tydligare för användarna vilken programdel man var inne i genom att ange detta på flera ställen i arbetsbilden. Vi valde även att med en gul flik visa vilken programdel man är inne i:

Idén med att ha olika färger per programdel är intressant, men det är ingenting vi har med i planen för de närmaste versionerna. Jag har även hört att det finns vissa önskemål om att man skulle kunna ha olika färger beroende på vilket företag man är inne i om man arbetar med ett flertal olika. Är ni fler användare som har idéer kring detta så får ni gärna dela med er i tråden!
Foto på Conny S

Conny S

• 812 poäng 500 badge 2x thumb
Den gula fliken är bra, men  tyvärr sitter den lite för långt bort...
Tendensen är ju att vi använder större och större skärmar och den gula markeringen i programlisten är så högt upp att man sällan registrerar den. En färgad flik längre ner, eller ännu hellre en separat färg på hela ytan under fliken (listen med Sök-rutan) hade hjälpt till ännu bättre.
Vi arbetar också med flera företag men har sällan några större problem med detta. Mitt önskemål skulle snarare vara att informationen längst ner i höger hörn flyttas till mitten eller till nedre vänstra kanten för att vara ännu lite tydligare.
Hoppas ni får många kommentarer kring detta så kanske det kommer med vid en framtida uppdatering. :-)
Foto på ChristerC

ChristerC

• 1,646 poäng 1k badge 2x thumb
Kan bara hålla med, innan detta inlägg hade jag inte lagt märke till det gula i överkanten.
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej igen,

Tack för ytterligare input! Roligt att även du ChristerC hakar på önskemålet! Som jag skrev så är det ingenting som vi planerar i den närmaste framtiden, men det är spännande idéer som jag absolut tar med mig!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.