Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Underlag för särskild löneskatt

Underlag för särskild löneskatt på pensionskostnader.  Har gjort deklarationen och låst den, Skulle det ha påförts på dekl. 
8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Underlaget för löneskatten ska framgå av ruta 1,4 , sida 1 och du deklarerar AB
i ruta 1.1 på sidan 1 och du deklarerar HB


Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

det är ett AB. Ska den påföras manuellt? Går inte att föra på när deklaration är framtagen och låst.
Hur gör jag?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Inga!

Jobbar du i tillvalet för Deklaration i eEkonomi?
I så fall kan du låsa upp deklarationen där och lägga in de uppgifter du missade och låsa om den. Ta sedan ut nya filer som du kan ladda upp på Skatteverkets hemsida. 
På så sätt får du korrekta uppgifter direkt i eEkonomi.

Ha det gott!

/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det funkade. Tack
Fd medlem
Inte tillämpbar

En klar förbättring i deklarations modulen vore att den särskilda löneskatten bokas upp automatiskt. Jag tänkte inte på den och nu måste allt göras om 

Är lite osäker såhär i efterhand men har för mig att både pensionunderlaget och den beräknade skatten avseende särskild löneskatt kom med automatiskt när vi deklarerade via eEkonomis Deklaraionsmodul?

Vad syftar du på när du säger "boka upp"?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag menar manuell bokföring av löneskatten för det fall det inte sker automatiskt

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du kan rätta deklarationen genom att logga in på bolagets sida på skatteverkets hemsida och rätta där

Varje gång du betalar en premie ska du göra en påhängskontering där löneskatten bokförs samtidigt

Löneskatt = premien x 24,26%
Konteras
Debet 7533 
Kredit 2510

Mikael