Undvika nya kundnummer på befintliga kunder - Webshop

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Eftersom det, vad jag förstår, blir så att en befintlig kund får nya kundnummer om det 1) anges annat org. nummer vilket är helt rätt , 2) då kunden anger en ny email adress för faktura.
När det gäller email adress för fakturan så ser jag att kunderna lägger sin egna personliga adress där också utöver under referens.  Det skulle vara väldigt bra om det förtydligades att email adressen för faktura gäller enbart " E-mail dit dina fakturor ska skickar" ( eller liknande) så kunden förstår detta. Som det är nu så skapas en mängd nya kundnummer i eEkonomi pga. detta. / Mikael 
Foto på mikael sjoberg

mikael sjoberg

  • 468 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 10 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,722 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Det stämmer att det skapas nya kundfakturor per organisationsnummer men också när kund anger en annan e-postadress. Jag förstår att det kan ställa till det i vissa lägen och att en del kundnummer skapas i "onödan". 

Du har möjlighet att gå in och justera systemtexterna i webshopen för att göra det tydligare för din dina kunder. Du går till Website - Språk. Ställ dig på fliken som heter Översätt systemtexter och under Text för så letar du upp Kassa - Varukorg. Leta rätt på E-post och till höger så kan du fylla i vad du istället vill att det ska stå i kassan. 

Hoppas det underlättar! :-)

/Moa