Uppdatera Lön, varför går det inte att uppdatera?

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Foto på Lena

Lena

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,774 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Jag undrar om du laddar ner versionen från hemsidan eller om du använder Visma Update inifrån programmet? Får du något felmeddelande?
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

Hej Lotta M!
Vad får du för felmeddelande om SQL?
Foto på Uffe

Uffe

• 162 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har samma problem, nu kan jag inte heller starta det gamla programmet.
Foto på Catarina

Catarina

• 60 poäng
Jag får samma svar. Det lyckas inte trots omstarter osv.
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Catarina. Om du går ner till Maritas svar lite längre ner, så kan du behöva göra en manuell avinstallation av SQL-databasen. Vi har även extra öppet i helgen på supporten mellan 10-14 både lördag och söndag ifall du skulle behöva assistans.

Ha en fin helg.

/Victor
Foto på MC mac

MC mac

• 60 poäng
samma här avinstallerade det gamla programmet efter uppmaning att byta datornamn gjorde detta och sedan avbryts installationen efter ett felmeddelande hela tiden..
Micke
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,754 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!
Jag lyfter ur din kommentar från den andra tråden och skapar en ny här. Du kommer att få svar i den nya tråden här.
/Mita

Du hittar den nya konversationen här: Får felmeddelande när jag uppdaterar löneprogrammet - Lön
Foto på jessi81

jessi81

• 2,008 poäng 2k badge 2x thumb
Jag har också fått fel hela tiden och dessutom "försvann" min visma lön...men jag får ett annat felmeddelande att det är något som saknas någon guide?
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

Hej jessie81!
Jag lyfter ur din fråga om felmeddelande och skapar en ny tråd, du kommer att få svar i den nya tråden.
/Mita

Du hittar den nya konversationen här: Felmeddelande om guide när jag uppdaterar löneprogrammet
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

Hej!

Nyinstallationen har inte lyckats att avinstallera den tidigare versionen av SQL på din dator och detta krävs för att komma vidare. Du kan manuellt avinstallera SQL Server 2008 Express R2 (64-bit) via Kontrollpanelen - Program och funktioner. Sedan startar du om datorn och välj Kör som administratör.

Om du inte löser det själv är du välkommen att Kontakta oss, så hjälper vi dig. 
Foto på LottaM

LottaM

• 236 poäng 100 badge 2x thumb
Ska jag ta alla underprogrammen till det? Alltså alla som börjar med SQL Server 2008 och som har samma datum?
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

Ja du kan ta bort själva instansen Microsoft SQL Server 2008 R2 (64-bit), dvs undermapparna med samma datum som du nämner här. Men du kan inte avinstallera dessa filer om det finns andra instanser förutom de som Visma har använt SQL 2008 R2. Är du det minsta osäker vill vi att du kontaktar oss. 
Foto på LottaM

LottaM

• 236 poäng 100 badge 2x thumb

Jag fick hjälp av chatten och plockade bort programmet, men det går fortfarande inte att installera. Nu har jag ställt mig i telefonkön för att få direkthjälp. De ringer väl förhoppningsvis inom en timme.