Uppdatera för nya året - Enskild firma

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)

Hej

Jag har nu försökt uppdatera med 2018 års version. Jag kan installera uppgraderingen, programmet visar rätt version (2018.0) i nederkanten och jag har gjort årsavslut. Jag kan ändå inte t ex bokföra utlägg för 2018. Börjar bli tämligen akut nu...

Foto på Peter N

Peter N

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,288 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Peter,

Om du ser i nederkanten att du har fått rätt version så kan det vara två olika saker.

1. Då du ännu inte har bokfört något på år 2018 så kommer programmet visa ett nästföljande verifikationsnummer  på 2017 när du öppnar en ny inbetalning/utbetalning i kassaboken.
Så fort du fyller i ett datum på år 2018 så kommer det att ändras till första verifikatet på 2018.

2. Trots uppdateringen så känner programmet ej av att du har ett aktivt avtal för det året. Du kan då gå in i din övermeny under Hjälp - Om Visma Enskild Firma - Uppdatera licensen. Fyll i/kontrollera dina uppgifter - gå vidare och kolla att det kommer fram att din aktivering för version 2018 är klar.

Om inget av detta fungerar så kontakta supporten på telefon 0470 - 70 62 00 eller via chatten som du hittar här.


Ha en fin dag!

/Cecilia