Uppdatering lön 600 till 2018,4 - startar ej automatiskt

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Hej!
Jag har tagit backup på alla min företag i lön 600 och laddat ner 2018,04 och kör det och den säger att jag måste starta om datorn och att den sen ska börja uppdatera automatiskt. Fine tänker jag!  Har testat två gånger men inget händer. Vad gör jag då?  Har version 2018,02.
Foto på Marie

Marie

• 1,088 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

• 26,468 poäng 20k badge 2x thumb
Hmm.. en uppdatering av Visma startar inte automatiskt efter omstart av datorn. Där måste du ha missförstått något. Du skall leta rätt på nedladdningen och starta .exefilen... då skall allt funka. Lycka till!
Foto på A-K

A-K

• 110 poäng 100 badge 2x thumb
Jag fick samma uppmaning på förra uppdateringen - flera gånger.Fick till slut hjälp av supporten.  Hoppas det går bättre med 2018.04
Foto på Marie

Marie

• 1,088 poäng 1k badge 2x thumb
Hej, har suttit med supporten på teamviewer och det var nåt trix som gjordes av dem i bakgrunden för att det skulle fungera så nu har jag fått rätt version på plats. Många tack!
Foto på Ellge

Ellge

• 3,184 poäng 3k badge 2x thumb
Märkligt att Visma inte får till uppdatering ordentligt, detta felmeddelande och omstart av datorn, ibland t o m två gånger (hände senast idag) har nu kommit upp i snart ett halvår. 
Foto på Burgman

Burgman

• 228 poäng 100 badge 2x thumb
Nu händer samma sak för mig med version 2018.41 att omstart "krävs" men det blir ju samma svar varje gång jag försöker, vilket jag snart har gjort över fem gånger med samma svar (även 2018.31 medan 2018.4 slank in). Skärpning Visma!
Foto på A-K

A-K

• 110 poäng 100 badge 2x thumb
Samma för mig.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Ellge och Burgman,

När en installation pausas och en omstart krävs är det nästan alltid för att datorn har varit igång för länge.
När man sen har startat om den ska installationen starta på nytt.  När den inte gör det beror det nästan alltid på att det ligger andra program i din dator som väntar en uppdatering tex Windows Live Update och de drar nu igång och stoppar löneprogrammets fortsatta uppdatering.

Vill man komma förbi detta så kan man testa följande:

1. Öppna KÖR (Windows-knappen + R) och skriv Regedit, klicka på OK
2. Gå till registernyckeln HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager
3. Högerklicka på PendingFileRenameoperations, välj Byt namn och skriv _OLD efter det befintliga namnet
4. Starta installationen av Visma Lön igen

Fungerar inte detta rekommenderar jag er att ta kontakt med supporten som du hittar här

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på Ellge

Ellge

• 3,184 poäng 3k badge 2x thumb
Märkligt att det enda program som har dessa problem är Lön 600? ALLA andra uppdaterar utan problem både från Visma och andra leverantörer (Adobe, Microsoft, LibreOffice m fl)