Uppdatering till SQL ?

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har fn legat kvar i gamla databasen men nu behöver vi göra en uppgradering då vi ligger på 1,6Gb och passerat bäst före datum, vi gör registervård varje kväll för att hålla i liv detta men det är dax så vi testar kör nya uppdateringen men får problem:

fel i OOF

”stopp: Duplicate in OOF.DBF, IX_SPCSADM_OOF_PK, [DOKTYP]=O, [DOKNR]=122508”
Vi kan inte stå stilla på vardagar för att ni ska gå in och rätta programet
Foto på nicke

nicke

  • 264 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Robin

Robin

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Verkar som ni har fått in en och samma order två gånger, har hänt mig innan när en integration krånglade.

I order listan, syns ordern 122508 på två poster som leder till samma?

Om inte ordern är journalförd eller har en faktura så kanske man kan ta bort den ena.
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,192 poäng 5k badge 2x thumb
Hej nicke!
Testade du det som Robin gav som förslag? Jag misstänker annars att vi får rätta i ditt företag. Du har säkert detta felet med dig hela tiden men har inte några synliga problem med det. Det är en av fördelarna med att uppdatera. Jag förslår att du hör av dig så kan vi säkert komma fram till en bra lösning. 
Foto på nicke

nicke

  • 264 poäng 250 badge 2x thumb
Hej, vi har rättat detta felet och testar nya SQL på andra datorer för att se om det är bra.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.