Uppdateringar i eEkonomi februari 2018

• 4
  • Tillkännagivande
  • Uppdaterades för 1 år sedan

Hej och god förmiddag på er! 
Jag tänkte att vi skulle prova på något nytt! I det här inlägget summerar jag månaden som har gått men jag avslöjar också ett par nyheter som är på ingång framöver. Häng med! 

Nyheter och förbättringar i februari 

Förbättringar i momsredovisningen
  • Verifikationer att kontrollera har flyttat till toppen av momsredovisningen, du ser nu tydligare om du har avvikelser som du behöver kika på 
  • Du kan möjlighet att öppna och korrigera verifikationerna direkt ifrån rutan Verifikationer att kontrollera 
  • Har du verifikationer att kontrollera och korrigerar dessa så försvinner dom ifrån Verifikationer att kontrollera - en efterlängtad förbättring! 
Nya filtreringar på rapporten Försäljningsstatistik
  • Urval på projekt 
  • Urval på artikelnummer 
Ändrat skattekonto för enskilda firmor som använder Lönebesked 
Nu används istället konto 2012 som skattekontot om du har en enskild firma. Arbetsgivardeklarationer som skapas efter 7 februari kommer automatiskt bokföras mot 2012 istället. Tidigare skapade arbetsgivardeklarationer påverkas inte. 

Utskrifter byter namn till Rapporter
Sprillans ny nyhet som jag inte hunnit rapportera om i forumet än. Bli inte förvirrad om du inte hittar Utskrifter i menyn längre, håll utkik efter Rapporter istället! 

Vad är på gång framöver? 

Snabbare väg till rapporterna 
En skrivarikon kommer flytta in i menyn i toppen av ditt program. Via den ikonen kommer du hitta alla rapporterna som du också hittar under Bokföring - Rapporter. En stor fördel med att använda ikonen är att du inte behöver förflytta dig till en egen del i menyn, utan du står kvar i samma vy hela tiden. 

Löneart för sjuklön 

Nya möjligheter på artikelkonteringarna 
Vi kommer öppna upp möjligheten till att fritt välja bland alla konton. Det innebär att du som fakturerar ränta äntligen kommer kunna göra det direkt på fakturan utan att göra ombokningar! 
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,324 poäng 10k badge 2x thumb
  • Glad

Publicerades för 1 år sedan

• 4

Det finns inga svar.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.