Uppsägning av visma

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej.

Efter dagens problem och er bristande återkoppling så har vi beslutat att säga upp de "tjänster" vi köper ifrån er from den siste Juli.
Hur går vi till väga för att säga upp avtalen ?
Vore tacksam för generell information kring det då vi använde visma i 2 företag jag äger, samt skall hjälpa mina föräldrars företag.

Tack på förhand.
Foto på Jonny V

Jonny V

• 4,528 poäng 4k badge 2x thumb
  • Arg, Besviken

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på experience

experience

• 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
Vad säger avtalet? Ger allvarliga incidenter rätt till uppsägning? 
Foto på Jonny V

Jonny V

• 4,528 poäng 4k badge 2x thumb
Dom levererarleverar ju inte tjänsten som de utlovat i avtalet så rent regelrätt så måste man ju ha rätt att avsluta avtalet.
Jag har kvartal så mig kan dom bara hålla kvar ett kvartal.
Men helt ärligt så kostar deras strul alldeles för mycket för oss då vi lägger åtskilliga timmar på att vänta på visma, göra om saker som inte fungerar, vänta på att Visma skall ordna det ena och det andra efter deras misslyckade uppdateringar som i själva verket är helt meningslösa.

Nedan så har Lisa svarat gällande avtalstid.

Lisa Henriks, Product Line Coordinator eEkonomi/Website/Webshop

• 11,784 poäng 10k badge 2x thumb

Hej! 

Vad roligt att höra att du är nöjd med programmet! 

När du beställer en tilläggstjänst till Visma eEkonomi får den automatiskt samma avtalstid som programmet, alltså kvartal eller år. 

Vi har ingen särskild uppsägningstid på våra avtal, utan det går bra att höra av sig till oss innan nästa period börjar om du inte ville vilja fortsätta med tjänsten. 
Foto på fillefilander

fillefilander

• 94 poäng 75 badge 2x thumb
När kan man komma åt sitt ekonomiprogram igen och börja arbeta?! Katastrof detta ju!
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,718 poäng 10k badge 2x thumb
Hej!

Jag bryter ut din fråga för att slå ihop den med en annan tråd med liknande innehåll.

Du hittar den nya konversationen här: När kan man komma åt eEkonomi?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.