Utbetalningar checklista - Administration

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
In nyaste version när man ska gå igenom och markera i utbetalnings listan från ej betalda till betalda så har man tidigare fått en en lista på det man markerat. den är borttagen nu , varför ????? Om jag har 600st  fakturor där och har valt ca 25 st om jag har råkat skriva fel datum .. vilket är lätt hänt så såg man det i checklistan innan man fick klicka i betald.
Foto på Kronans

Kronans

  • 526 poäng 500 badge 2x thumb
  • irriterad

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 25,792 poäng 20k badge 2x thumb
Om du har så många betalningar hade jag rekommenderat att du kör med LB-rutin med filöverföring.

Då får hamnar alla betalningar som du skickat iväg till banken med status PÅ VÄG när filen har skapats.

När den betalningen är gjord hämtar du ner en fil med de betalningar som banken utfört. Denna läser du in i Visma. Då ändras statusen på fakturan från På väg till BETALD.

Därigenom har du besparat dig en hel del arbete tror jag.

//Davor P
Foto på Kronans

Kronans

  • 526 poäng 500 badge 2x thumb
Jag har ungefär 80-100st levfakturor. Mitt problem är att när jag markerat 20st som betalda och råkat skriva fel datum så kan jag inte snappa upp det innan. I tidigare versioner så fick man upp en check ruta innan. Den önskar jag få tillbaka.
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

  • 5,766 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Kronans!

Vad är det för utskrift du skrivit ut tidigare? För detta är ingenting som är ändrat i programmet. 

//Linnea
Foto på Kronans

Kronans

  • 526 poäng 500 badge 2x thumb
Ingen utskrift handlar det om.

När jag ska välja alla som betalda så fick man tidigare se endast dom man bockat för och sen bekräfta det.

Nu får man inte upp dom förbockade när man ska betala dom.
(Redigerad)
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,326 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Kronans!
Jag är nog inte helt med på hur du menar tyvärr, du tappar mig när du säger checkruta. Vilka urval har du högst upp i huvudet? När jag markera ett flertal betalningar och sedan klickar in på en och tillbaka då är alla fortfarande ibockade. Gör jag inte som du? Tror du att du skulle kunna förklara lite mer? Har du senaste versionen?
Foto på Kronans

Kronans

  • 526 poäng 500 badge 2x thumb
Har den senaste versionen.
Tidigare version så funkade på detta sätt.

Man valde flera betalningar.
Gick längst upp i huvudmenyn och valde #ändra betalstatus#
Då kom dom markerade upp i ett nytt fönster.
Endast dom man hade valt.
Och då fick man frågan ändra betalstatus.
Det man hade då var chansen att se om man hade fyllt i ett datum fel tex
på ett enkelt sätt.
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,326 poäng 5k badge 2x thumb
Hej kronans.
Jag har nu gjort precis som du beskriver i version 2017,0 och i 2018,4 och får ingen skillnad. Vilken version hade du tidigare?