Utskrift av bokföring - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hittar inget sätt att skriva ut bokföringen för 2017? Vet om att ni döpt om det till rapporter
Foto på Mats Hedblom

Mats Hedblom

• 70 poäng

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Sara

Sara

• 1,368 poäng 1k badge 2x thumb
Får jag fråga varför du ska skriva ut den? Tanken med eEkonomi är att allting finns i programmet och behöver inte skrivas ut. Vid ev. granskning skickar man filer.
(Redigerad)
Foto på Stefan

Stefan

• 70 poäng
Jag hittar inte heller utskriftfunktionen eller spara som fil. Jag måste kunna skriva ut den till årsmötet.
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 5,194 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

Precis som Sara skriver ovan så är tanken med eEkonomi att allting ska finnas i programmet och eftersom allt sparas i "molnet" så ska man inte behöva skriva ut det. 

Som ni uppmärksammat så har vi därför bytt namn till Rapporter på det som i programmet tidigare hette Utskrifter. Ni kommer åt Rapporter under fliken Bokföring. Där skulle ni kunna Skapa rapport på en balans-, resultaträkning eller en huvudbok om det är något sådant som ni vill ha utskrivet. Inne på sidan för Urval väljer ni vilken period som ni vill skapa en rapport på och om ni vill skriva ut det så kan ni klicka på pilen till höger på den gröna knappen och välja att Skapa PDF, som sedan går att skriva ut. 

Ha en fin dag!
/Theodor 
Foto på Stefan

Stefan

• 70 poäng
Tack för svar.
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 5,194 poäng 5k badge 2x thumb
Hej igen,

Jag tänkte uppdatera tråden med att vi har lagt till en utskriftsikon i menyn uppe till höger, för att man smidigare och snabbare ska kunna skapa rapporter och därigenom även kunna skriva ut dem. 
Kika gärna mer i tråden Nyhet i eEkonomi-familjen 21 mars.

Ha den fint! 
/Theodor
(Redigerad)