Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av enskild fakturasida

Vi uppdaterade till den nya versionen för några veckor sen. Allt kräver ju en tillvänjning men något jag verkligen saknar från den gamla versionen är att kunna skriva ut vad jag själv vill av fakturorna! Om jag tidigare gjorde en förhandsgranskning och skrev ut därifrån kunde jag välja exakt vad som skulle skrivas ut då skrivarikonen kom upp och jag kunde göra valen genom den men så är det inte längre för just fakturor. För alla andra funktioner (verifikationer, journaler etc) verkar det fungera. Det här är ett problem för mig då jag vill hålla utskrifterna på ett minimiantal. Vi skriver ut fakturakopior som sätts in i en pärm och de skrivs ut automatiskt efter att jag har valt utskriftsmetod.

Om jag väljer att skriva ut via e-post startar skrivaren direkt med att ge mig en fakturakopia - bra så långt - men då t.ex. mailadressen saknas så jag måste kolla upp den först eller något annat som gör att processen måste startas om skrivs en ny kopia ut igen. För en stund sen valde jag autoinvoice som utskriftsalternativ för en kund. Skrivaren skrev direkt ut min kopia, jag fick bocka för ett alternativ och eftersom "beställt antal" inte var ifyllt blev den inte mottagen av autoinvoice utan jag fick korrigera och skriva ut på nytt - och ytterligare en kopia till mig!

Ibland händer det att fakturorna är flera sidor långa. Om jag vill korrigera något på fakturan (stavfel, belopp, antal eller vad som helst) kanske det räcker med att skriva ut en enskild sida och byta ut den istället för att skriva ut alltihop igen men så går det inte att göra längre. Snälla kan ni ändra så att jag kan välja min egen utskrift utan att behöva få alla extra kopior som fallet är nu!

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Paula, 

Tack för din beskrivning. Jag förstår vad du syftar på vad gäller valet av sidor i tidigare versioner. I version 2014.1 valde vi att se över förhandsgranskningen utifrån hur en nybörjare i programmet uppfattar funktionen. Vi insåg då att en del funktioner och beteenden har hängt med i alla år och var inte helt logiskt. Men jag förstår att man kan sakna funktioner som man vant sig vid. 

När du skriver ut fakturan första gången (och markeringen sätts för utskriven) så kollar programmet på antalet egna kopior som du ställt in.

Om originalutskriften inte kan genomföras ordentligt men kopian har skrivits ut så kan du justera antalet egna kopior när du gör om originalutskriften. Detta gör du under knappen Inställningar i utskriftsdialogen. Här hittar du även fler inställningar, så som skrivarinställningar och om e-post ska skickas utan att öppnas för redigering. 


Om du skriver ut fakturan med direktutskrift igen sedan (när den redan har markering för utskriven) så skrivs ingen egen kopia ut. 

Tips! Vill du skriva ut enbart ett original eller enbart kopia för redan utskrivna dokument finns ett nytt val för det under Skriv ut - Utskrivna fakturor.