Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av verifikat - eEkonomi

Jag är van att jobba i Visma Admin 1000 så det är väldigt annorlunda för mig att jobba i Eekonomi Smart. Jag undrar över alla verifikationsnummer man får, det blir ju ett nytt så fort man gör något som t.ex bokar en faktura betald eller registrerar en leverantörsfaktura. Ska man skriva ut underlag på det och sätta i pärmen i nummerordning? Verkar väldigt bökigt och inte alls smidigt. I Admin 1000 så skriver jag ut en journal som då blir ett verifikat på många registreringar. Har lite svårt att få överblicken här men vill lära mig det nya!
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag trivs med att göra precis så som du tycker är osmidigt.
Men du kan gå till Utskrifter - Verifikationslista och skriva ut den exv per månad. Då tror jag det blir som du är van.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det är ju underligt att eEkonomiframtagarna inte har härmat Admin. Allt är ju bara krångligt i eEkonomi. Tycker jag i alla fall...

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

 

Kul att du är igång med eEkonomi!

 

Precis som Lars säger kan du gå in under Bokföring Rapporter (tidigare hette det utskrifter) och skriva ut din verifikationstlista. Annars är det på varje enskild verifikation du kan välja att skapa PDF och skriva ut.

 

Sen vill jag poängtera att du inte enligt lag behöver skriva ut dina verifikationer. Jag rekommenderar dig att läsa artikeln Digital bokföring vs papper som beskriver hur du behöver spara din bokföring.

eEkonomi sparar allt digitalt 🙂  Men det är upp till dig hur du vill hantera din bokföring! 

 

Ha en fantastisk dag

/ Linnéa