Utskrift verifikationslista samt större text i programmet. - Administration

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Hej, Jag har 2 frågor.  -  Utskrift av verifikationslista - mitt önskemål är att när man väljer att skriva ut flera verifikationer så vill jag även kunna välja att det få sidbrytning mellan varje verifikation. Nästa undran är - Jag skulle vilja ha programmet med större siffror och text. Det är väldigt smått. Är dessa 2 frågor något som är på gång?
Foto på GPC Tryck

GPC Tryck

• 264 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 1
Foto på Carl Cipranic

Carl Cipranic, Fd anställd

• 2,484 poäng 2k badge 2x thumb
Hej!

Tack för dina synpunkter, jag lägger denna tråd till vår utvecklingsavdelning så återkopplar mina kollegor där till dig.

/Carl
Foto på Bj

Bj

• 4,828 poäng 4k badge 2x thumb
Bara nyfiken. Varför sidbrytning mellan varje vet?
Foto på GPC Tryck

GPC Tryck

Om jag har flera verifikationer i en serie - för att slippa klicka på en och en. Blir ibland väldigt mycket klickande.
Foto på Bj

Bj

Men varför printa ut dem en och en?
Foto på GPC Tryck

GPC Tryck

Hur så?
Foto på Bj

Bj

Bara som jag skrev. Av nyfikenhet. Tycker själv det är bättre att använda så lite papper som möjligt. Men tänkte att det var ngn speciell anledning som jag inte tänkt på att man skriver ut ver en och en.
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej GPC Tryck,

Tack för dina synpunkter och frågor! När det gäller storleken i programmet så är det ingenting som vi arbetar aktivt med just nu, men jag vet att det finns fler användare som hade önskat att det gick att ändra i programmet. Jag har därför med mig det till framtida versioner. Möjligheten finns att ändra upplösningen i windows, men då ändras storleken generellt och inte endast för Visma Administration. Gällande sidbrytningen i verifikationslistan så kan jag inte minnas att vi har haft önskemål om detta tidigare. Precis som Bj så är jag lite nyfiken på anledningen till att du vill skriva ut det med sidbrytning? Eftersom jag inte hört detta önskemålet tidigare så hade det varit bra att veta för att jag ska få en helhetsbild.
Foto på GPC Tryck

GPC Tryck

Tack för svar Johanna.
Anledningen till sidbrytning efter varje verifikation är bl a:

Vid utskrift av journaler - jag skriver alltid ut dem på pdf för att spara, sedan skriver jag ut verifikationen. Det kan ligga många verifikationer efter varandra som jag vill skriva ut en och en. Det är mycket enklare att bläddra i ver-pärmen om varje ver står på egen sida.

Jag gör också verifikationer där det inte behövs något underlag mer än själva verifikatet.

Med andra ord så har jag rätt många verifikationer i rad som jag vill skriva ut en och en, och för att slippa att klicka oändligt antal gånger så vore det bra att kunna välja.

Detta har jag frågat om tidigare och fått svar på att ni skulle kolla upp detta. Det är nog 2 eller 3 år sedan.

Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej igen!

Tack för ditt snabba svar! Jag noterar detta som ett önskemål så tittar vi på om det finns en tillräcklig efterfrågan för att kunna prioritera det. 
Foto på cq

cq

• 1,024 poäng 1k badge 2x thumb
Jag har också eftersökt en liknande funktion när man vill skriva ut till bla. pdf för egen arkivering
ver 1 och sedan bildunderlag,
ver 2 och bildunderlag
osv.
Foto på Lisa Skandevall

Lisa Skandevall, Fd Moderator

• 740 poäng 500 badge 2x thumb
Hej!

Denna tråd avser Visma Administration men jag ser att du har Visma eEkonomi, så din kommentar har flyttats till tråden Visa bildunderlagen i verifikationslista - eEkonomi för fortsatt diskussion.

/ Lisa
Foto på HGH

HGH

• 110 poäng 100 badge 2x thumb
Håller med, skulle också gärna vilja kunna skriva ut verifikationerna en och en