Utskrift av anteckningar - Lön 300/600

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Har just fått reda på att de noteringar jag gör under fliken anteckningar inte går att få utskrivna på papper!
Önska n nr 1 är att det åtgärdas
önskan nr 2 är att det åtminstone skrivs en inforuta på den fliken om att informationen inte går att skriva ut, så att man vet om det.
Foto på PRO

PRO

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 5
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Det är en bra idé som såklart kan vara användbart!

Vad skulle du föredra av dessa två alterantiv:
1. Ha möjlighet att plocka upp fälten Anteckningar på rapporter som man skapar i Rapportgeneratorn. På så vis skulle man själv kunna kombinera olika uppgifter från anställningsregistret med sina anteckningar.

2. Ha en färdig utskrift som skriver ut Anteckningar tillsammans med grundläggande information om den anställde, exempelvis anställningsnummer och namn.

PS. Det ena behöver naturligtvis inte utesluta det andra, men tänkte höra vilket som vore mest önskvärt.
Foto på christel

christel

• 2,228 poäng 2k badge 2x thumb
Jag skulle vilja ha med det när jag skriver ut enl 2
Foto på Tobias Runesson

Tack!
Foto på wonka63

wonka63

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Utskrifter ifrån löneprogrammet för resp anställd.

Hej, Jag vill bara framföra ett önskemål om att kunna köra ut "flik 7" Anteckningar ur löneprogrammet för respektive anställd. Bra att ha som underlag vid ett medarbetarsamtal t ex.
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

• 43,442 poäng 20k badge 2x thumb
Tack för ditt önskemål! Jag infogar ditt inlägg i en tidigare tråd där liknande synpunkter framförts.
Foto på wonka63

wonka63

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
Jag föredrar nog också alternativ 2 enl ovan inlägg :-)
Foto på Tobias Runesson

Tack!
This reply was created from a merged topic originally titled
Utskrift Anteckningar samt flik 7 i Lön 600.

Önskar med hög prio att kunna få ut via utskrift, alla ANTECKNINGAR /Noteringar samt flik nr 7 i anställdas register. Vid utskrift personalkort kommer ju bara flik 1-6 med!! Varför EJ flik7, där all historik ligger???
Foto på christel

christel

• 2,228 poäng 2k badge 2x thumb
Saknar också möjligheten till utskrift av anteckningar/noteringar, där jag samlar mycket information.
Foto på KristinaS

KristinaS

• 130 poäng 100 badge 2x thumb
Jag önskar också möjlighet att skriva ut anteckningar! Finns det planer på att åtgärda detta? 
Foto på Tobias Runesson

Hej,

Finns ingen bestämd plan för det. Kommer inte till årsversionen som kommer i december men sen får vi se därefter.
Foto på MimmiE

MimmiE

• 162 poäng 100 badge 2x thumb

Oj oj, har det inge gjorts något åt det här på flera år???

Då finns det väl ingen chans att ni löser det inom kort? Vi har fått nya krav på oss från Elsäkerhetsverket gällande kompetenskort på all personal. Ville helst lägga det i löneprogrammet för att kunna samla allt på samma ställe, men om det inte går att skriva ut så är det lönlöst! Katastrofdåligt!! Det utskriftsalternativet fanns ju i gamla programmet!

Kravet på kompetenskort gäller enligt nya lagen fr o m 1 juli 2017 och om ni inte kan lösa problemet med utskrifter tvingas vi titta efter ett annat löneprogram.

Kan jag få återkoppling på hur ni tänker??

Foto på MimmiE

MimmiE

• 162 poäng 100 badge 2x thumb

Oj oj, har det inge gjorts något åt det här på flera år???

Då finns det väl ingen chans att ni löser det inom kort? Vi har fått nya krav på oss från Elsäkerhetsverket gällande kompetenskort på all personal. Ville helst lägga det i löneprogrammet för att kunna samla allt på samma ställe, men om det inte går att skriva ut så är det lönlöst! Katastrofdåligt!! Det utskriftsalternativet fanns ju i gamla programmet!

Kravet på kompetenskort gäller enligt nya lagen fr o m 1 juli 2017 och om ni inte kan lösa problemet med utskrifter tvingas vi titta efter ett annat löneprogram.

Kan jag få återkoppling på hur ni tänker??

Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Att lösa detta är något som vi kommer prioritera under det närmaste året. När EU:s nya datadirektiv GDPR träder i kraft den 25e maj 2018 så är det ett krav att man kan hämta ut samtliga uppgifter som finns sparade i programmet om den anställde. Detta innebär även de anteckningar som gjorts på den anställde.

Detta kommer alltså att utvecklas som en del i arbetet att vara förenliga med dessa nya lagkrav.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

I version 2018.2 går det numera att få med anteckningarna på utskriften för personalkortet.
Läs mer om den nya versionen: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/version-2018-2-av-visma-lon-100-300-600

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.