Utskrift av flera redan utskrivna fakturor i Administration

• 6
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Skulle vilja skriva ut dubbletter av kundfakturor flera i en följd för exempelvis en specifik säljare under viss period.
Foto på Gull-Mari

Gull-Mari

• 120 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 6
Foto på Anneli Malmgren

Anneli Malmgren, Employee

• 1,170 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!
För att förstå i vilket sammanhang som man skulle vilja göra detta, vill jag att du förklara lite mer syftet.

Vill du att det ska vara kopior på fakturorna som ska skrivas ut igen med samma layout som innan eller räcker det med den information som fakturorna innehåller? I det sista fallet skulle kanske en rapport hjälpa dig?

Specifika rapporter, som inte följer med programmet som standard eller finns på vår hemsida, kan du beställa av våra samarbetspartners mot konsultkostnad. Du hittar deras kontaktuppgifter på följande sida:
http://www.vismaspcs.se/kontakta-oss/...

Har du Visma Administration 2000 finns även möjlighet att skapa egna rapporter i programmets rapportgenerator. Nedan hittar du en beskrivning om hur du skapar rapporter:
http://www.vismaspcs.se/visma-support...
Foto på JenLi

JenLi

• 64 poäng
En x-ruta i fakturalistan skulle vara toppen. Jag vill kunna gå in i fakturalistan och välja en eller fler fakturor att skriva ut, skapa dokument eller email.

This reply was created from a merged topic originally titled
Skriva ut valda fakturor via x-ruta - Administration.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,208 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Din idé finns sedan tidigare i vårt supportforum. Jag slår ihop dem så får vi en samlad bild över synpunkterna.

Tack för att du framför dina synpunkter till oss!
/Anna
Foto på Sara S

Sara S

• 234 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!

Jag har samma önskemål som ovan! Har revisorerna här och de vill ha kopia på många redan utskrivna fakturor. Hade varit toppen att kunna skriva ut dem som en pdf och maila.

Hälsningar
Sara
Foto på daniel@waxthuset.nu

daniel@waxthuset.nu

• 1,458 poäng 1k badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Skriva ut urval av fakturor.

Hej!

Jag vill skriva ut ett antal kundfakturor som inte ligger i serie. Måste jag gå in på varje faktura och göra en direkutskrift?

Det måste väl ändå gå att markera dem i listläget och trycka utskrift?
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej på er, 

Ni har väl inte missat utskriften på Kundfakturor som heter Utskrivna fakturor? Nyheten kom i version 2014.12 och ger möjlighet att markera redan utskrivna fakturor i listan för att skriva ut igen (som original eller kopia). Jag kan även göra urval på t.ex. säljare och datum som var ett av exemplen ni gav här i tråden. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.