Utskrifter efter byte till Windows10 - Administration

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

sen jag bytte till Windows10 skriver Visma ut ett J lite random mellan fakturaraderna. Någon idé varför? och hur får jag bort det?
Foto på lotta

lotta

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,576 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Vilken version av programmet är det du har? Det ser du längst ner till höger i programmet. Visma Administration ska fungera på Windows 10 från version 2015.1.

/Anna
Foto på lotta

lotta

• 110 poäng 100 badge 2x thumb
den senaste 2015,21
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Lotta, 

Vi har fått liknande rapporter från andra användare om mystiska J som dyker upp på utskriften. Detta har då hänt både i Windows 7, 8 och 10. Vi håller på att utreda vad orsaken är bakom dem men i skrivande stund har jag inte svar på vad det beror på.

Använder du/visar du fältet Annan benämning på din mall? Detta verkar ha haft betydelse i andra fall. 

Använder du en egen mall för utskrifter idag? I tidigare fall har det nämligen hjälpt att prova med någon av standardmallarna i programmet. Återkoppla gärna om problemet försvinner med standardmallen, så kan vi kanske härleda det till en specifik mall och undersöka närmare. 
Foto på Helene Struthers

Hej!

Vi har nu hittat orsaken till det här fenomenet och arbetar på att rätta till det. Jag återkommer med information när jag vet mer om tidplanen för en uppdatering. 
Foto på Helene Struthers

Hej igen Lotta, nu finns version 2015.22 för nedladdning där detta är åtgärdat! :-)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.