Utskriftsdatum journaler - Administration

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Hej!
Jag vet att man kan ta bort klockslag när man skriver ut journaler av olika slag, men kan man också ta bort utskriftsdatum, alltså det datum som visas som "Utskrivet: Datum"?

/Marie
Foto på Marie L

Marie L

• 898 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 4 månader sedan

• 1
Foto på Davor P

Davor P, Champion

• 26,832 poäng 20k badge 2x thumb
Jag tror inte detta är möjligt. Det är som att inte ha datum på verifikationer.....

//Davor P
Foto på Marie L

Marie L

Fast jag tänker att det är bokföringsdatum som är verifikationsdatum...

Men det är säkert som du säger.

/Marie
Foto på Davor P

Davor P, Champion

• 26,740 poäng 20k badge 2x thumb
Jag hade rekommenderat att du har en automatisk överföring till bokföringen när du godkänner en journal. Detta gör att du minskar extra arbete samt att du tar bort risken för felstansning....

//Davor P
Foto på Marie L

Marie L

Jag har automatisk överföring till bokföringen. Och journaldatum= verifikationsdatum blir ju det datum jag valt att ta med bokföringshändelser till.

Jag menar alltså att om jag har bokföringsdatum t ex 2019-04-30, men skriver ut journalen först t ex 2019-05-27, så står det ju "Journaldatum 2019-04-30", men "Utskrivet: 19-05-27".

/Marie
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

• 2,310 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Marie,

Precis som ni båda är inne på är så kan man i dagsläget inte styra att utskriftsdatumet inte ska komma med på journalen. 
Men jag tar det vidare som ett önskemål för vår utvecklingsavdelning ifall det går att göra mer flexibelt framöver.

Ha en fin dag.
//Amanda