Utskriftsproblem eEkonomi- mobilt bredband

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Kan ej få utskrifter tex huvudbok eller balansräkning (Bokföring - utskrifter-balansräkning - visa)  
Provade på två olika datorer och både i firefox och chrome, ,har tillåtit pop up fönster  felmeddelande:
Webbplatsen kan inte nås
eaccountingprinting.vismaonline.com tog för lång tid på sig att svara. Testa att

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Jag var i kontakt med supporten och de kom fram till att det berodde på att jag var uppkopplat med mobilt bredband ( provat både trådlöst och med kabel)
Jag förstår att supporten då inte kan hjälpa mig , men vad gör jag när jag sitter ute på landet och fibern kommer om ett år ?  

Och det har faktiskt fungerat innan , med samma uppkoppling , tacksam om ni snabbt kan komma fram till en lösning , kontrolluppgifterna skall ju snart vara inne och jag kan ju inte stämma av lönerna alls , får ju inte ens upp det på skärmen.
Foto på Elisabeth Ekman

Elisabeth Ekman

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
  • DESPERAT

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Elisabeth!
Skriv in eaccountingprinting.vismaonline.com direkt i adressfältet i webbläsaren. Du bör komma till en sida som säger "Server Error in '/' Application. The resource cannot be found. ..." 
Detta är nämligen en indikation på att du når servern men att den inte kan visa dokumentet som efterfrågas (i detta fall finns inget dokument att visa eftersom vi direkt går på denna länken).
Klickar du från programmet så skickas du till samma sida men då finns även information med om vilken utskrift som ska visas. 

Om du inte kommer till "Server Error in '/' Application. The resource cannot be found. ..." när du direkt går på eaccountingprinting.vismaonline.com så innebär det att någonting blockerar dig. Det brukar istället stå att den ansluter men inget sker och det blir "sidan kan inte nås". 

Se till att lägga till nedanstående sidor som betrodda platser i webbläsaren:
https://eaccountingprinting.vismaonline.com
https://*.vismaonline.com
https://*.vismaspcs.se
https://*.visma.com


Lösning? I de fall där det inte fungerat har modemet för det mobila bredbandet bytts ut, samma simkort men bara annan hårdvara. Efter det så har det fungerat.


Men blir det samma sak resultat när du väljer Visa som när du väljer att skriva ut till PDF? 
När fungerade det senast för dig? Vad har du för mobilt bredband? 

/Sanna
Foto på Elisabeth Ekman

Elisabeth Ekman

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej
Ja det blir samma resultat när jag ex vis försöker ta ut en momsrapport direkt med skapa pdf,
Ärligt talat lyckas jag inte klura ut hur och var jag skall göra sidorna betrodda. tillfälligt har det löst sig med att jag kan använda min telefons internet , det verkar funka .
Det mobila bredbandet jag annars har  är ett ZTE MF93D, via telenor
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,110 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Elisabeth,

Jag kan guida dig hur man lägger till betrodda platser i Internet Explorer (där ifrån hämtar även Chrome sin information)

Klicka på symbolen för Verktyg och välj Internetalternativ
Under fliken Säkerhet, klicka på Betrodda platser och sedan knappen Platser

Lägg sedan till adresserna min kollega Sanna skriver.

https://eaccountingprinting.vismaonline.com
https://*.vismaonline.com
https://*.vismaspcs.se
https://*.visma.com


Om du inte löser det får du jättegärna kontakta supporten och deras uppgifter hittar du HÄR


Ha en fin dag!

/Cecilia
Foto på ingegerd

ingegerd

  • 70 poäng
Jag har samma problem som Elisabeth Ekman. Bor "i skogen", mobilt bredband. Fiber om ett par år. Går inte att skriva ut dokument från Visma eEkonomi på datorn. Lyckades efter tips om mobiltelefonen få ut resultatrapport osv till revisorn, men jag har inte fått ut en faktura sedan 17 nov 2017. Har provat med Chrome, Explorer, angett Betrodda platser. Går inte! Känns lite gammalmodigt att skriva fakturor för hand, så lös detta är ni snälla; snälla Visma! Två banker, Skatteverket, Jordbruksverket samt alla andra sidor som man går in/loggar in på fungerar. MVH, ingegerd
Foto på Elisabeth Ekman

Elisabeth Ekman

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Jag har lyckats när jag kopplar upp mig med mobilen , men där tar surfen fort slut. Och man har ju det mobila bredbandet just för uppkopplingar. Jag pratade med min tele leverantör (Telenor ) om ev uppgradering av hårdvaran  men eftersom den fungerar i andra sammanhang  dvs jag kommer ut på internet, inga problem att lyssna på musik titta på film och annat som man tror tar mycket "kraft" så tycker Telenor att det är inget som de behöver ändra.
Mvh Elisabeth
Foto på ingegerd

ingegerd

  • 70 poäng

Vi har Telia och det fungerar, som sagt, alldeles utmärkt. Vissa tider är det långsammare än annars, men det räknar vi med och uträttar det vi ska på andra tider. Det här är nåt knas i programmet.

MVH, Ingegerd

Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

  • 4,944 poäng 4k badge 2x thumb
Hejsan Elisabeth och Ingegerd, 

Jag kan tänka mig att det kan vara en del Internetalternativ eller inställningar för webbläsaren som gör att webbplatsen inte kan nås. Det finns en del inställningar som man kan kolla över och testa för att se om det gör någon skillnad för er. Det är inte helt lätt att beskriva över forumet så om ni fortfarande har problem med utskrifter från eEkonomi så får ni gärna höra av er till supporten på telefon 0470-706200 eller på chatten som ni hittar här så att vi kan kolla vidare på det. 

Mvh. Theodor 
Foto på Pamela Mattisson

Pamela Mattisson

  • 60 poäng
Hej!
Jag har problem med ovanstående har gjort det som ni nämner ovanstående men inget hjälper, haft en kunnig kompis här som inte heller lyckas lösa detta. Tyvärr så känner jag att jag inte har tid eller ork att ringa er support då jag har haft oturen att få olika svar i andra ärenden. Så därför önskar jag att ni skriver ner här vad man mer ska göra (har inte tillgång till detta program på vardagarna förrän efter kl. 18,00). Mvh Paméla 
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

  • 4,944 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Pamela, 


Gällande "Err Connection Timed Out" så har jag hittat lite olika lösningar som har hjälpt andra användare som haft samma problem som du skulle kunna testa om du redan har testat med de lösningar som står ovan i tråden. 


1. Om du går till kontrollpanelen - Internetalternativ - Fliken anslutningar - LAN-inställningar - där bocka ur Automatisk identifiering av inställningar samt Använd en proxyserver. 

2. Du kan kolla så att Windows Värdfil/Hosts file inte blockerar tillgång till webbsidor. Öppna anteckningar som administratör på datorn - Öppna utforskaren på datorn - gå till C:\Windows\System32\drivers\etc - Öppna filen hosts - Scrolla ner och ta bort webbsidor som finns under det sista #-tecknet. 

3. Du skulle kunna testa att byta till Googles DNS-server genom att Högerklicka på start-menyn och välja Nätverksanslutningar - Ändra nätverkskortsalternativ - högerklicka på den aktiva nätverksanslutningen och välj Egenskaper - Markera Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) och klicka på Egenskaper - Markera Använd följande DNS-serveradress och skriv in 8.8.8.8 i fältet för Önskad DNS-server och 8.8.4.4 i fältet Alternativ DNS-server. Klicka på OK. Starta om datorn. 

4. Kolla även så att du har rensat cachen i webbläsaren. Här finns en sida som du kan följa.

Jag hittade detta från sidorna: https://pctidningen.se/internet/vad-ar-en-dns-server och http://www.incrediblelab.com/connection-timed-out-error-fixed/ om du vill läsa mer om det själv. 
Återkoppla gärna om det var till någon hjälp eller om problemet kvarstår. 


Ha en fin dag!
/Theodor