Utveckling av rapporter och rapportgeneratorn - Lön 300/600

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

Detta gäller VISMA LÖN 600

Jag vet inte riktigt vad jag skulle välja men jag tog "Dela en idé".

Jag tycker att ni kanske borde utveckla er rapportgenerator lite :)

Idag har jag försökt skapa 2 olika rapporter.

Rapport 1
Jag har under flik 7 (Anteckningar) i Anställdaregistret lagt in en egen rubrik som heter ”Konsultchef”.
När jag sedan ville göra en rapport på detta så fungerar det inte, detta är kanske något som ni borde titta på?
Man kanske skulle vilja få ut vilka som gått en specifik utbildning om man skriver in det tex?
Det jag istället fick göra är att skriva in detta under flik 6 (Övriga uppgifter) på Utskrivsurval för att få fram en sådan lista.

Rapport 2
Under flik 3 (Lön) så kan man ju endast lägga in Månadslön. Men det finns också en ”Mall för lönespecifikation”.
Där har jag skrivit in bl.a. skrivit in om en person har rörlig del eller inte.
Jag skulle vilja ha en rapport som visar anställningsnr, anställda, utskrivsurval, månaslön, specifik löneart (i detta fall rörlig del som vi lagt in eget på eget löneartsnr)
Nej, rapporten: Lön - Lönehistorik, lönearter fungerar inte, den tycker jag är för stökig och det verkar inte som om det går att inte riktigt att kopiera denna rapport heller som det verkar för att skapa efter sina egna önskemål.

Är jag den enda som efterlyser detta?
Ovansett så tycker jag verkligen att detta är något som ni borde titta på.

Mvh
Jouleen
Foto på Jouleen

Jouleen

• 292 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 4
Foto på Malin Sköld

Malin Sköld, Fd Produktansvarig Visma Lön

• 9,962 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Tack för ditt önskemål. Vi tar med oss detta när vi disktuerar framtida föränringar av löneprogrammet och rapportgeneratorn.
Foto på AsaH

AsaH

• 148 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,
I gamla Visma Lön fick man på utskriften av personalkort upp information om anteckningar/lönehistorik från de anställdas register. Hur skriver man ut detta i Visma Lön 600?
//Åsa

This reply was created from a merged topic originally titled
Utskrift anteckningar anställda Visma Lön 600.
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
I dagsläget kommer tyvärr inte fliken Anteckningar med på utskriften Personalkort. Den finns inte heller valbar i rapportgeneratorn. Vi samlar alla önskemål kring detta i denna tråd.

Tack för att du delar med dig!

/Annie
Detta har jag nu eftersökt i 2 år. Hoppas verkligen att det kommer att kunna gå o lösa snart!
Foto på MimmiE

MimmiE

• 162 poäng 100 badge 2x thumb

Oj oj, har det inge gjorts något åt det här på flera år???

Då finns det väl ingen chans att ni löser det inom kort? Vi har fått nya krav på oss från Elsäkerhetsverket gällande kompetenskort på all personal. Ville helst lägga det i löneprogrammet för att kunna samla allt på samma ställe, men om det inte går att skriva ut så är det lönlöst! Katastrofdåligt!! Det utskriftsalternativet fanns ju i gamla programmet!

Kravet på kompetenskort gäller enligt nya lagen fr o m 1 juli 2017 och om ni inte kan lösa problemet med utskrifter tvingas vi titta efter ett annat löneprogram.

Kan jag få återkoppling på hur ni tänker??

Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Vi kommer anpassa programmet fullt ut för de krav som ställs av EU:S nya datadirektiv (GDPR). En del i detta är att kunna skriva ut all information som finns i programmet om den anställde där de fritextfält som finns på fliken Anteckningar i anställningsregistret är inkluderade. Denna funktionalitet kommer vara på plats senast maj 2018 men vi hoppas att kunna ha den på plats tidigare än så.
Foto på Ingrid

Ingrid

• 170 poäng 100 badge 2x thumb
Övriga uppgifter och Anteckningar vid utskrift av personkort..

Jag skulle vilja få med flikarna "Övriga uppgifter" och "Anteckningar" när jag skriver ut personkort.
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

Jag slår ihop ditt önskemål med denna idén.

Tack så mycket!

/Annie
Foto på christel

christel

• 2,228 poäng 2k badge 2x thumb
Jag skulle också väldigt gärna vilja få med "allt" som skrivits på den anställde på personkortet
Foto på Jakob

Jakob

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Lista på anställdas utbildning mm.

Hej!
Jag önskar att ni kunde utveckla programmet, så att det går att skriva ut personallistor med uppgifter "från flik 7", såsom utbildning, kurser m m.

I vårt företag använder vi dessa listor när vi lämnar anbud i upphandlingar, där det finns krav på att redovisa personalens kompetens och utbildning.

Det vore toppen om detta gick att få till, för då kan man hantera alla uppgifter om anställda från en och samma plattform och därmed skrota några hyllmeter med pärmar :-) .

Med vänlig hälsning
Jakob
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

Jag slår ihop ditt önskemål med en tidigare idé så att vi har det samlat på ett ställe.

Tack för att du tar dig tid att dela med dig!

/Annie
Foto på AJo

AJo

• 438 poäng 250 badge 2x thumb
Skulle vilja kunna lägga till en kolumn som utför beräkningar efter egna önskemål i rapportgeneratorn.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,564 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!
I version 2018.2 av Visma Lön kan du skriva ut anteckningarna på personalkortet.
Läs mer om versionen: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/version-2018-2-av-visma-lon-100-300-600

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.