Felmeddelande vid kontobyte m m - Administration version 2017.11

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Sedan uppdateringen till den här SQL-Visma, hänger sig programmet allt som oftast, exempelvis nu. Skulle byta konto på en leverantörsfaktura, maskinen tuggade och tänkte och sen kom meddelandet att VA inte kunde hitta applikationen och att man skulle söka efter den. Klickar man så att söka öppnar den Start längst ner till vänster. Man kan inte stänga ner rutan, inte avbryta utan man måste gå till aktivitetshanteraren och stänga av den hårda vägen.

Foto på LW

LW

• 20,834 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 1
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,694 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Jag har testat här och kan inte återskapa detta. Det bästa är om du kan kontakta mina kollegor på supporten så kan vi koppla upp oss och se hur det blir hos dig, Kontakta oss.
Foto på LW

LW

Efterson felet är intermittent, är det ingen idé att nån kopplar upp sig. Det här hände aldrig med den tidigare Visma Administretion och det kan jag säga med bestämdhet då jag arbetat med programmet i flera företag under 30 års tid.

//L

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

Jag undrar hur felmeddelandet lyder, som du får här? 
Foto på LW

LW

Som jag skrev först: den säger att inte applikationen kan hittas och sedan går den på Windows startknapp längst ner till vänster och öppnar menyn om man väljer att söka en applikation från meddelandefönstret. Initialt för felmeddelandet hänger sig programmet, eller bara står och snurrar och till sist kommer meddelandet upp. Meddelandefönstret går inte att ta sig bort ifrån utan man får använda aktivitetshanteraren för att stänga Visma den hårda vägen. Det här händer ungefär en gång per vecka så det är ju ett intermittent fel som är svårt att lokalisera.

//L

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

För att kika vidare på detta ber jag en kollega kontakta dig.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.