Autoinvoice, samma faktura 4 ggr - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Fick precis ett e-mail från en kund som fått samma faktura till sig från oss hela fyra gånger den 20/11 -17. Kikade och kunden får sina fakturor från oss via Autoinvoice. Ingen annan kund har klagat, men...

Har någon annan samma problem och kan Visma vara gulliga att dubbelkolla så jag får veta om vårt eller hans program fått tillfällig hicka eller om problemet är större än så.

Tack på förhand!

//L

Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 6,932 poäng 5k badge 2x thumb
Hej LW.
Det ser märkligt ut, det ser ut som att du har tryckt i väg samma faktura fyra gånger med bara några hundradelar emellan. Vilket borde vara helt omöjligt att kunna göra.. Jag felsöker detta för att hitta en orsak till vad som hänt. 
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Vi fakturerar en gång i veckan och då går det iväg mellan femtio och hundra fakturor i ett svep så i teorin kan det kanske ha blivit nån ojämn belastning på något sätt som triggat iväg samma faktura fyra gånger.

//L

Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 6,932 poäng 5k badge 2x thumb
Hej LW
Jag har svårt att säga varför eller förklara vad som hänt, men det ser ut som de har lämnat programmet flera gånger. Kollar du i din SPCSXML_EXPARKIV som finns i din företagskatalog så ser du alla som har lämnat programmet och på vilka klockslag. Vi får vara uppmärksamma på detta framöver.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.