VA 2000, kundfakturor, lista med ej journalförda

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Under bevakning

I listläget för leverantörsfakturor går det att välja att enbart se ej journalförda leverantrösfakturor. Det vore fantastiskt om man kunde få över den funktionen till kundfakturorna också i och med att man inte i kundregistret kan ställa in vilket kundfordringskonto som skall kopplas till en viss kund.

Vi fakturerar flera koncernföretag och intresseföretag och de skall i bokslutet upp på egna konton. I och med att jag manuellt måste ändra konto på dessa kunder, vore det bra att få en lista över ej journalförda för att minska listan litet (eller att få funktionen att koppla annat konto i kundregistret).

Tack på förhand!

//Lena

Foto på LW

LW

• 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 2
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,870 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Lena!

Tack för din synpunkt. Beklagar att vi inte svarat tidigare. 

Jag förstår absolut att det hade varit schysst att ha den filtreringen även på kundfakturor. Överlag vore det fint om programmets listor skulle kunna filtreras och sorteras på precis vilket värde som helst. Dagens alternativ på urval i respektive lista blir lite för snävt ibland. 

Jag kan meddela att vi håller på att diskutera de här bitarna, att just kunna filtrera på ett smidigare sätt i listorna. Exakt hur en eventuell lösning skulle kunna bli vet jag inte men förhoppningsvis kan vi göra något för att underlätta i ditt scenario till framtida versioner.