Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AWF___
UTFORSKARE

Vad ska en bokslutspärm innehålla?

Precis som ovan; vad ska en bosklutspärm innehålla? Vi är ett mindre aktiebolag som tillämpar K2. Någon som vet?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

1 Balans- och resultatrapport för räkenskapsåret.
2 Årsredovisning
3 Bilagor för samtliga balansposter enligt balansrapporten som specifiserar och styrker balansposterna( beloppen för varje konto i balansrapporten)

4 En sie fil för räkenskapsårets samtliga verifikationer om någon ska granska bokslutet och årsredovisningen (revisor eller motsvarande)

5 Engagemangsspecifikation från bank - om sådan är inblandad - utvisande behållning på konton/eventuellt skuldbelopp. 

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag stoppar in:

Årsredovisningen
Bokslutsbilagor till årsredovisningen
Deklarationen
Kontrolluppgifter för de anställda
Balans- och resultat från bokslutsprogrammet
Resultatrapport från bokföringen
Balansrapport från bokföringen med balansbilagorna
Huvudbok
Verifikationslista
Sammanställning koncernmellanhavanden
Inventarieregister
Lista från SKV om årets preliminärskatt
Skattekontot - slutlig skatt för året före
Skattekontot - Kontoutdrag från SKV per den sista december (sista räkenskapsdagen)
Kvittenser från SKV, Arbetsgivaravgifter och skatt
Kvittenser från SKV, Momsdeklarationer
Kontoställning PG
Kontoställning banken
Avtal
Försäkringsbrev
Registreringsbevis
Övrigt som kan vara av intresse för en revision

I vissa fall skickar jag över siffror på PDF och struntar då i att skriva ut och stoppa i pärm, såsom bastanta bibbor av verifikationslistor och huvudböcker vilket kan bli många sidor... och som föregående talare skriver så får revisorn naturligtvis också en SIE-fil.

Varför jag skriver ut balans- och resultaträkningen både från bokslutsprogrammet och från VA2000 är att den ena varianten blir i komprimerad version utan konton.

Med dessa punkter har jag hittills inte fått klagomål över att det saknas något.

Med vänlig hälsning Lena

AWF___
UTFORSKARE

Tack för era svar!!