Valborgsmässoafton, skärtorsdag mm i Visma Lön Anställd

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Trots att Valborgsmässoafton är en arbetsdag i Visma Lön så finns inga arbetstider i Visma lön anställd på den dagen.

Det är i kryssat att programmet skall ta hänsyn till helgdags schema.

Om detta varit det enda felet som funnit i övergången från Stämpla kunde jag svälja det men nu är jag så förtvivlat trött på alla fel som varit i övergången till det nya. Jag har 3 gånger blivit lovad att bli uppringd av någon ansvarig men det har inte hänt än.....

Med vänlig hälsning,

Ingela Hörnberg

Foto på Ingela H

Ingela H

• 174 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 1
Foto på Brita

Brita

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Jag har samma problem, finns det någon lösning?

Med vänlig hälsning

Brita

Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,596 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Detta ska vara rättat.
Du behöver återställa Lön Anställd i löneprogrammet under Arkiv - Synkronisera internettjänster - Supportinformation knappen Återställ information om Visma Lön Anställd.
Alltså den knappen som är underst. -
Därefter kan du synkronisera dina register igen så ska det fungera.

/Anna
Foto på Ingela H

Ingela H

• 174 poäng 100 badge 2x thumb

Hej,

Det fungerar inte ändå

/ Ingela

Foto på Brita

Brita

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Funkar inte här heller!

/Brita

Foto på Anna Svensson

Hej!

Efter att du valde Arkiv - Synkronisera internettjänster - Supportinformation knappen Återställ information om Visma Lön Anställd väljer du Arkiv - Synkronisera internettjänster. Se till att Synkronisera register är markerad och välj Synkronisera.

Vi har inte fått några andra indikationer på att denna lösningen inte skulle funka så jag vill gärna att ni testar igen.
Foto på ts

ts

• 322 poäng 250 badge 2x thumb
Funkade för mig, men det här är inte bra att man får lägga ner så mycket tid på fel. Och jag kan fortfarande inte se någon gubbe om de anställda går in och ändrar i sina tider. Jag har manuellt fått gå in för att se om ändringar har gjorts och även behövt skriva ut tidrapporter. Mycket sämre har det allt blivit än Stämpla...
Foto på Anna Svensson

Vad bra att det funkar nu!
Vi jobbar för att förbättra produkten - menar du att du direkt i översikten i kalendervyn vill se om det har gjorts någon korrigering på dagen? - Bara så att jag är med på hur du menar.
/Anna
Foto på ts

ts

• 322 poäng 250 badge 2x thumb
Ja, det stämmer. Som det är nu får man ingen som helst indikation på att anställda ändrat i tiderna efteråt om man inte skriver ut tidrapporter, som man helst vill slippa. Har tillräckligt med papper att ta hand om ändå.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.