Väntetid på supporten!!!

• 4
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Pågående
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Har nu suttit i kö i 2 timmar och 14 minuter utan svar och dessutom utan möjlighet att välja att bli uppringd. Detta är såklart fullkomligt oacceptabelt! Vad är det egentligen som händer hos Er???
Foto på Niclas

Niclas

• 114 poäng 100 badge 2x thumb
  • besviken

Publicerades för 1 år sedan

• 4
Foto på Niclas

Niclas

• 114 poäng 100 badge 2x thumb
efter exakt 3 timmar svarade supporten... stackars personal som arbetar där... Inte supportpersonalens fel att företaget Visma har så underbemanning, företaget Visma borde skämmas!
Foto på Ewa

Ewa

• 234 poäng 100 badge 2x thumb
Igår kl 11.30 ringde jag supporten, men med 45 minuters väntetid valde jag att bli uppring med meddelandet 'du behåller din plats i kön'. Kl 14.30 ringde supporten upp. Tur att jag inte satt och väntade för i jämförelse med tidigare inlägg, känns 45 minuter lite, men det hade blivit tre timmar. Alternativt är att jag inte behöll min plats i kön utan supporten svarar först i telefonkön och sen ringer upp, vad vet jag?
Foto på Maria

Maria

• 372 poäng 250 badge 2x thumb
:-(
Foto på Theresia B

Theresia B

• 380 poäng 250 badge 2x thumb
:-(
Foto på BEVOLA

BEVOLA

• 344 poäng 250 badge 2x thumb

Jag kan helt hålla med om era synpunkter, har själv suttit i samma sits flera gånger då jag behövde support med implementeringen av lön 600 i september/oktober förra året. Hade frågor som inte gick att ta på chatten och behövde därför hjälp, när följdfrågor dök upp var det bara att ringa och hamna i kö igen...

Jag slutar dessutom 14:30 och ringde jag inte direkt på morgonen så ringde de alltid upp efter jag gått hem och då blev jag hänvisad till att ringa igen och ställa mig i kö morgonen efter..... Verkligen bra service då jag hamnar i kö igen....

Lyckades dock få kontakt med några stackare som faktiskt hjälpte mig att bli uppringd dagen efter men det var inte alla gånger jag fick den servicen.

Tycker att det är under all kritik att det fortsatt är samma problem

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,624 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Jag beklagar att vi ha långa väntetider till oss, och jag tar er kritik vidare. När man ringer till oss så kan man välja att bli uppringd om vi inte redan har fullt i callback-kön. Vi ringer då upp i tur och ordning - även om det tar lång tid. Mina kollegor tar samtal till kön är slut för dagen, och får vi inte tag på dig pga av att det är upptaget så gör vi ett par försök till. Får vi inte tag på dig samma dag, så försöker vi även dagen efter.  

@Niclas, har du svar på din fråga eller vill du att jag ser till att någon av mina kollegor tar kontakt med dig?
@Ewa, har du fått ditt ärende löst, eller ska jag be en kollega kontakta dig?
(Redigerad)
Foto på Ewa

Ewa

• 234 poäng 100 badge 2x thumb
Jo supporten ringde upp som sagt, men efter lång tid. Tyvärr kan inte Lön 600 lösa mitt problem. Jag är en av de som har haft Lön Special och varit helnöjd. Nu när jag konvertade över till Lön 600 så hoppades jag att Visma tagit till vara på erfarenheter och framförallt felxibiliteten med Lön Special, men tyvärr så är Lön 600 mycket oflexibelt. Mycket att mitt lönearbete måste jag nu lösa manuellt eftersom Lön 600 inte kan hantera mina kollektivavtal. Med 160 anställda kan jag inte sköta lön manuellt. Jag måste ha program som fungerar och det gjorde Lön Special, men tyvärr inte Lön 600. Jag måste nu se mej om efter ett annat program som är mera flexibelt, detta redan efter bara två månader med ett nytt program. Tråkigt och oerhört tidskrävande. /Ewa
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,624 poäng 20k badge 2x thumb
Jag har bett att en kollega ringer dig för att försäkra oss om att det är så som du skriver, att Lön 600 inte hanterar det du behöver. 
Foto på Ludolf

Ludolf

• 2,504 poäng 2k badge 2x thumb
Det fanns förr en supportväg som var helt underbar: Att skicka iväg sin fråga som e-post. Man slipper både telefonkö och chattkö och kan jobba med annat under tiden. Eller lämna rummet. Svaret kommer när det kommer. Och kanske bäst av allt: Vid e-post får användaren möjlighet att formulera problemet noga innan det skickas iväg, och supporten får tid att slå i handböcker eller fråga en kollega innan svaret ges.

Kan ni inte återinföra support via vanlig e-post?
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,526 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Ludolf!

Vi håller på att utvärdera hur/om vi ska hantera support via mejl, så jag tar med mig din synpunkt här.

Forumet är ju också ett sätt att få hjälp. Då du kan posta din fråga och sedan får du svar av oss moderatorer eller av någon hjälpsam kund, precis som du själv gjort. Behövs mer privat information har vi möjlighet att kontakta dig utanför forumet.
Foto på Annika

Annika

• 60 poäng
Jag har nu suttit en timme och tio minuter i telefonkö för att få hjälp (beräknad kötid var 32 min) och fortfarande inget svar.Det var likadant igår och när jag tillslut blev uppringd så blev jag hänvisad till att läsa ett papper för att lösa mitt problem. Dåligt!!!! Jag trodde support var kunniga människor som var där för att hjälpa till och lösa mitt problem. Vad har hänt med er support????
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,526 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Annica!

Jag ber om ursäkt för våra kötider, vi är inte nöjda med dem och vi fortsätter därför med att anställa fler kollegor till vår support. Den beräknade kötiden är preliminär, och är man i kön till några av våra mindre produkter kan det bli missvisande.

Jag ser att du har kommit i kontakt med oss, så jag undrar om det är löst eller om det är så att du fortfarande behöver vår hjälp. Hör av dig här i så fall så ska jag se till att vi kontaktar dig. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.