Väntetid till telefonsupport

  • 4
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Pågående
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag ringde idag telefonsupporten och fick beskedet att väntetiden var 83 min! Detta är ju under all kritik och varför fungerar det så?! Detta är ju inte vad vi användare betalar för!! Ibland vill man prata med någon, då hjälper inte chatten som ju också har väntetid ibland. 
Jag skulle vilja veta hur många som irriterar sig på detta? På något sätt borde vi gå samman, öppettiderna har ju dessutom minskat och i mellandagarna var telefon supporten inte alls öppen! Jag har ju sett här i forumet att många är missnöjda med detta och jag försökte också byta program, men detta är inte gjort i en handvändning och jag insåg att det skulle ta alltför lång tid. Men efter beskedet på 83 minuters väntetid, funderar jag på om jag inte skulle tagit mig den tiden? Har bett om att få bli uppringd, får se om någon ringer, för det har jag också sett här i forumet att flera har inte blivit det. Är det en ekonomisk fråga, eller hur kommer det sig att ni drar ner på kundsupporten? Chatten måste väl också bemannas? Varför uppmärksammar och lyssnar inte Visma på sina användare?!
Foto på Laila

Laila

  • 13,504 poäng 10k badge 2x thumb
  • Irriterad och arg!

Publicerades för 2 år sedan

  • 4
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,174 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag har kontrollerat och du ligger i kö för att bli kontaktad under eftermiddagen.

Tyvärr är det många användare som vill ha vår hjälp nu i januari vilket skapar extra långa köer. Vi avsätter all personal vi kan och jobbar också med extrapersonal för att stärka upp. Samtidigt försöker vi informera så mycket som möjligt i våra hjälptexter, filmer och checklistor för att du ska klara så mycket som möjligt utan vår hjälp!
Under hösten har vi anställt över 35 nya medarbetare till supportavdelningen vilket vi hoppas kunna få bukt på kötiden som under hela hösten har varit längre än vad vi önskat. Vi tar självklart till oss av allt som skrivs och sägs om oss.
Jag hoppas att den hjälp och det bemötande du får ändå gör att du vill stanna kvar hos oss!

/Anna
Foto på Youtoo

Youtoo

  • 70 poäng
Kan inte annat än hålla med. Ringt flera gånger men alltid över 60 min UPPSKATTAD kötid. Idag avsatte jag tid för att komma fram...endast 71 min uppskattad väntetid. Nu har jag snart suttit 120 min, om fortfarande. Du vet väl om att du kan besöka oss på webben.....". Och tjänsten om att att bli uppringd senare verkar vara borttagen? :(  Eekonomi är en stort strul hela programmet och för komplicerat för en egen liten företagare med liten verksamhet. Det tidigare Eget Aktiebolag var mer lagom för en som EJ är typ revisor...och detta tror jag är det stora problemet varför Visma nu sjunkter som en sten....
Foto på Niclas

Niclas

  • 114 poäng 100 badge 2x thumb
Svarstiden på Visma är ett stort SKÄMT :-(
Support är ett av de viktigaste delar för en mjukvaruleverantör och tillgängligheten hos Visma måste vara sämst i alla kategorier...
Tråkigt att framföra klagomål men nödvändigt. Vi funderar starkt på att byta ut alla våra visma program främst med anledning av den dåliga tillgängligheten...
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

  • 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Niclas!
Vi tar till oss din kritik och jag tycker också att support och tillgänglighet är jätteviktigt. Jag tar vidare alla era synpunkter och hoppas verkligen att de nyanställningar vi gjort nu ska ge effekt på våra väntetider.
Foto på Jakob

Jakob

  • 62 poäng
Hej,

Jag skulle uppskatta om ni kunde vara uppriktiga kring vad som skett. Det har varit en drastisk försämring senaste månaderna och ju mer ni pushar för chatt och webb desto längre blir väntetiden oavsett kanal.

Har det gjorts nedskärningar i styrkan eller andra stora förändringar? Känns osannolikt att det inte finns en eller flera stora faktorer vilka inverkat och som ni känner till. Att det bara är många som ringer för tillfället håller inte för det har pågått flera månader.
(Redigerad)
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,174 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Det är flera olika faktorer som gör att vi har väldigt långa kötider. Till exempel har vi anställt många nu under hösten och vi nu är väldigt många nya medarbetare som ska hjälpa er kunder med olika typer av frågor och problem.

Vi försöker tillgodose alla våra olika typer av användare och det innefattar både de som vill hitta hjälp själva och de som hellre vill använda chatt eller telefon.

Att vi dessutom är inne i en tuff period generellt sett gör ju inte saken bättre. :(

Återigen vill jag säga att vi INTE är nöjda med hur våra väntetider ser ut och alla mina kollegor gör sitt yttersta för att du ska få hjälp så fort som möjligt. 
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.