Väntetider

• 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det är direkt oacceptabelt att ha över 70 minuter i telefonkö i flera dagar. Lägg därtill förkortade öppetider och ett ständigt tjat om en chatt ingen människa vill ha och ni har en bra anledning till att byta redovisningsprogram.
Foto på Hiredhelp

Hiredhelp

• 186 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 3
Foto på MarieN

MarieN

• 6,454 poäng 5k badge 2x thumb

Telefonkö på 70 minuter oacceptabelt och håller med dig, däremot så Måste jag kommentera chatten som jag använder så fort jag har problem och har fått enormt god hjälp, utan den hade jag inte klarat mig så den vill iaf jag ha!

/Marie

Foto på Laila

Laila

• 1,304 poäng 1k badge 2x thumb

Jag är också enormt irriterad på telefonkön och ibland får man ju inte ens hjälp p g a att personen som svarar inte kan tillräckligt!

Jag har dock fått hjälp av chatten ibland, men där är också kö!

Har funderat flera gånger på att byta, mycket just p g a denna anledning.

Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,164 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Först och främst: vad kul Marie att du gillar chatten - vår förhoppning är att fler ska upptäcka vilket smidigt sätt det är att få hjälp.

Sen kan jag bara hålla med om att telefonköerna är alldeles för långa och jag är mycket tacksam för all feedback vi får.
Vi jobbar hela tiden med att förbättra våra väntetider och ser över hur vi bemannar bäst. Januari är tyvärr den månaden när dubbelt så många vill ha vår hjälp vilket gör det svårt eftersom vi fortfarande vill hålla hög kvalitet.

Hoppas att du har kommit i kontakt med vår support nu och fått hjälp med din fråga!
Foto på LindaS

LindaS

• 132 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Långa köer.

Är kund sedan många många år tillbaka och har många av era program MEN det senaste har jag märkt att era kötider ökat fruktansvärt, vilket är en stor nackdel. Telefonsvarare säger att det går snabbare med chattsupporten men igår när jag skulle prova den så var det mer än 10 min kö. Ingen bra utveckling tycker jag.
Foto på Laila

Laila

Nu är jag så arg så jag håller på att gå i bitar över denna väntetid på supporten! Jag betalar dyra pengar för detta och under arbetstid (jag jobbar lite längre än mellan 9-15) så måste jag få ha tillgång till support när det är något jag fastnar på. Så var fallet igår. Klockan var 15.15 och jag ringde supporten som stängde kl 15! Man kan undra om ni tagit till er hur bankerna hade öppet förr, eller? Återstod då chatten där det också var kö! Första gången tappade jag chatten då jag höll på och jobbade i programmet. Det beror förmodligen på okunskap hos mig, jag hittade helt enkelt inte tillbaka. Andra gången (också kö) ställde jag frågan med all info som behövdes med det lilla man kan skriva och kom fram till en kille som inte verkade speciellt vaken. Jag ska inte hänga ut hans namn här, men honom fick jag inte hjälp av! Han ställde hela tiden frågor som jag redan lämnat info om. När jag till slut väldigt irriterad frågade om han inte läste vad jag skrev, fick jag till svar: ja jag såg det nu. Tycker ni att jag blir hjälpt av detta? Så fick jag ett kundbesök och när jag kom tillbaka hade jag tappat chatten igen p g a inaktivitet. Tidigare kunde man även få chattkonversationen sänd till mailen, men nu får man aldrig den frågan! Då hade jag åtminstone kunnat se vad han svarat, förmodligen helt ointressant.

(Skulle också vilja veta hur man hittar tillbaka till chatten om man går tillbaka i programmet och fortsätter jobba under väntetiden.)

Tänkte då nu på morgonen ringa och ställa mig i telefonkö, under tiden som jag gjorde i ordning för arbetsdagen, så hade jag betat av en stor del kötid när jag väl satte igång. Då öppnar supporten kl 9! Helt otroligt, nästan skrattretande!

Vore det inte så besvärligt så skulle jag byta alla program omedelbart till annan leverantör, men jag har också samarbete med kunder, så det skulle vara alltför tidskrävande och jobbigt. Jag håller med någon annan som skrev att så här var det inte förr. Då kunde man möjligen få vänta upp till 15 min och supporten hade öppet när vi andra arbetar, kl 8-17. Skärpning Visma, jag kommer inte att rekommendera er till andra om ni fortsätter så här och när man är ute på kurser o dyl så hör jag att det är många som tycker som jag och som också har tagit tag i saken och bytt program!

Foto på LindaS

LindaS

• 132 poäng 100 badge 2x thumb
Håller med, support på telefon borde öppna kl 8 igen och chatt i all ära men det är jättekrångligt för vissa problem.
Foto på Anna Svensson

Hej!

Först och främst, har du fått hjälp med din fråga? Annars ber jag gärna någon kontakta dig.

Gällande våra öppettider gjordes en förändring i november då vi ändrade så att telefonen är öppen 10:00-15:00 medan chatten istället är öppen från 8:00 till 19:00 måndag-torsdag och till 17:00 fredagar.
Detta utvärderas ständigt i mätningar både i telefon och chatt gällande bland annat antalet kontakter, väntetider och nöjdhet med oss. Ett resultat av detta är att vi i januari och februari öppnar telefonen  klockan 9:00 eftersom vi märkte att 10:00 inte blev bra.
All feedback är viktig så jag blir väldigt glad när du delar med dig, även när det gäller ris.

Det är allvarligt om chatten försvinner, jag skulle vilja veta lite mer för att kolla vidare på det.
Chattar du direkt från Visma Lön, något annat program eller går du till vismaspcs.se/support?
Om du chattar i Visma Lön, vilken version av programmet har du då?
Om du chattar från något annat program, vilket och vilken version?
Om du chattar från vismaspcs.se/support - vilken webbläsare använder du?

I version 2017.0 av Visma Lön så finns det flikar för de fönster du arbetar i. 
Jag har inte lyckats återskapa att chatten försvinner utan den ligger kvar i fliken Min sida. Undantaget verkar vara om man gör en sökning på våra supportsidor och öppnar ett av sökresultaten. -Detta har jag rapporterat vidare.
Vet du om du gjorde på något annat sätt?
När chatten sen stängs av så finns knappen Skicka chatthistorik som epost där du kan få konversationen mejlad.

/Anna
Foto på Laila

Laila

Tack för dina svar. Jag kom fram på telefon idag och fick faktiskt kontakt med just den personen jag chattat med. Det var väldigt bra även för honom, för då fick han chansen att ställa till rätta det han inte lyckades hjälpa mig med igår via chatten. Jag "hängde på låset" när telefonsupporten öppnade, så jag lyckades komma fram utan väntetid och jag tror att mitt problem hade varit svårt att lösa via chatten.

Jag uppdaterar alltid till sista versioner i alla program utom adm ibland, då jag gör bedömningen att problemen som är orsaken till uppdateringen inte gäller mig. Nu fick jag tipset via telefon att hellre chatta genom att gå in på hemsidan istället för min sida, för då kan man "lägga ner" bilden under tiden som man väntar.

Jag arbetade förr ute hos en kund som hade ett annat löneprogram där supporten inte öppnade förrän kl 9. Vi hade försökt att komma fram dagen innan till deras support, men hann inte under öppettiden. Då skulle vi försöka dagen därpå tidigt på morgonen, men fick då beskedet att de öppnade först kl 9. Detta var en av anledningarna till att vi där bytte till Vismas löneprogram, naturligtvis fanns det fler anledningar.

Men jag håller fortfarande på att supporten ska vara tillgänglig kontorstid även på telefon eftersom det kan vara svårt att beskriva sitt problem via en chatt, man måste också fatta sig väldigt kort och det är väntetid även där och dessutom måste man vänta på svaren, så jag tror inte att man tjänar så väldigt mycket tid. Och väntetid på ca 15 min i telefonsupporten är helt okej, men inte 60-70 minuter som varit fallet nu under januari. Om det är hög belastning får ni lösa detta på något sätt, men låt inte oss kunder bli lidande. Som sagt, det är inte det vi betalar för.

Foto på Anna Svensson

Tack för mycket bra feedback och skönt att det löst sig med ditt problem!

Jag kikar vidare på att chatten stängts ner och om någon annan användare råkar ut för detta får ni gärna lägga en kommentar.

Gällande olika kontaktvägar för kommunikation/support så finns det såklart en hel del frågor som passar bättre i telefon, detta är också något vi tittar närmare på. 
En glädjande nyhet är att våra köer har varit betydligt kortare idag, både på chatt och telefon! 
Foto på nycamilla

nycamilla

• 284 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har också samma problem, fick precis besked om 61 minuters väntetid! Det är oacceptabelt.
Jag är i ett läge där jag ska byta ut både ekonomi och löneprogrammet. Har tagit lön 600 på prov. Men som det ser ut nu så kommer det inte att ske. Jag kommer att välja en annan leverantör med tillräckligt bemannad support som dessutom arbetar kontorstid dvs 8-17. Mycket synd med tanke på de program ni har, men jag har helt enkelt inte råd att avvara min arbetstid till att bli stillasittandes på detta sätt.
Foto på Anna Svensson

Hej!

Jag håller med om att det är alldeles för långa väntetid tyvärr :(
Många kunder behöver vår hjälp i början av året och vid lönekörningar vilket gör att väntetiderna på telefon då blir längre. 
Vår chatt har kortare köer och öppet 08.00-19.00 måndag - torsdag och 08.00-.17.00 fredagar.
Vi ser också till att informationen på Min sida, i våra hjälpar, filmer och här i forumet är uppdaterade för att underlätta för dig.

Samtidigt lyssnar vi med stora öron på vad ni användare säger och justerar ständigt för att bli bättre! Hoppas att du ger oss en chans!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.