Vår websidan är inte mobilanpassad!

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har anslutit vår websida till Google Search Console och där igenom fått felmeddelande om att vår sida inte är mobilanpassad. Det största problemet man upplever som användare är den näst intill obefintliga meny/kassaraden, se bifogad skärmdump, samt att man måste zooma för att navigera/läsa på sidan. Detta skapar stora problem då presumtiva kunder lämnar sidan innan de ens har lyckats hitta menyknappen. Faktum är att sidan skulle visas bättre på mobila enhet utan er responsiva layout, och som det var tidigare kunde man välja om man ville använda er  mobilanpassning eller inte, men nu finns inte det valet så vad ska man göra då?

Foto på BjornMat

BjornMat

• 140 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 månader sedan

• 2
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 4,436 poäng 4k badge 2x thumb
Hej BjornMat,

Sedan en tid tillbaka är alla våra teman mobilanpassade.
Det vore bra om du kunde återkomma med vilket tema du valt för din webshop och vilken enhet du använder när du ser att din sida inte är mobilanpassad.
Vad är det för sorts enhet och vilket operativsystem?
Även, vilken version av operativsystemet är det?

Ha det gott!

/Sofia 
Foto på BjornMat

BjornMat

Hej Sofia!

Ja, jag vet att alla teman mobilanpassats men här känns det som att något är fel.
Svårt att beskriva vilket tema då de inte är namngivna men det är 8:e temat om man bläddrar från vänster till höger.

Skärmdumpen ovan är från en Huawei med Android 8.0.0 och enligt min uppfattning är inte denna layout mobilanpassad. Jag har även besökt andra webshopar som skapats via ert verktyg, med samma enhet, och då visades elementen på ett helt annat sätt. Och som jag skrev ovan så har jag även fått felmeddelande från Google Search Console att sidan inte är mobilanpassad.

Om jag däremot justerar fönsterstorleken i en PC så anpassas elementen därefter, vilket då ändå antyder att temat är upplagt med responsiv design. Så jag vet inte riktig vart felet kan ligga!?

//Petter
Foto på BjornMat

BjornMat

Problemet löst!
Vet inte riktigt vart felet uppstått men efter att jag uppdaterat våra uppgifter hos vår domänleverantör, web-forward och cname, så visas sidan korrekt även i mobilversionen.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.