Varför är Visma så trögt??

  • 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Foto på erlings

erlings

  • 370 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 3
Foto på Jan T

Jan T

  • 2,726 poäng 2k badge 2x thumb
Prova med en annan Web-läsare
Foto på Fredrik

Fredrik

  • 4,138 poäng 4k badge 2x thumb
Prova med en annan dator, även med en annan internetanslutning för att jämföra.
Foto på erlings

erlings

  • 370 poäng 250 badge 2x thumb
Ha ha, jag har Mac, Chrome och Safari, och 100/100.....dette händer rätt ofte med ....Visma e-ekonomi...alt annat går snabt.....så intet fel annat enn Vismas servrar tror jag :-(
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,864 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Erlings,

Som både Jan T och Fredrik skriver kan det vara bra att testa en annan webbläsare, dator och internetanslutning för att se om det fungerar bättre för dig. Jag rekommenderar dig även att rensa din webbläsare och cacheminnet för att se om programmet blir snabbare, om du är osäker på hur du gör detta kan du läsa mer om det här. Om det fortfarande inte löser sig för dig efter du har testat detta så rekommenderar jag dig att kontakta supporten genom att chatta eller ringa till 0470-70 62 00 för att se om vi kan hitta en lösning på ditt problem.

Ha en fin dag,
Fanny
Foto på erlings

erlings

  • 370 poäng 250 badge 2x thumb
Hör, jag har testat på 4 maskiner, och problemet är det samma, ursäkta, men ers servrar är värkligt tröga, jag har tom pratat med en datortekniker som säger det samma "!!!
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 47,292 poäng 20k badge 2x thumb
speciellt trögt nu på onsdagsmorgonen ??
Foto på Jocke

Jocke

  • 410 poäng 250 badge 2x thumb
Håller med, Så segt efter kl 22 på kvällen snurrar det...
Jag har värstinggrejer hemma fiber ny snabb dator..
allt annat går for på min dator..
Men visma är segt allt oftare.. inte alltid är det segt..
Men jobbar man med det så märker man att deras servrar haltar en del..

Funderar starkt på att byta leverantör..  =(
Foto på erlings

erlings

  • 370 poäng 250 badge 2x thumb
Japp, jag vill ge Visma tid till sommaren, blir det inte bättre, Speedlegdger, Visma, ni får fixa på era servrar, och få upp farten, för dette blir faktisk latterligt dåligt:;
Foto på Jocke

Jocke

  • 410 poäng 250 badge 2x thumb
Håller helt med!!
Foto på Martin Öberg

Martin Öberg, Visma Security

  • 714 poäng 500 badge 2x thumb
Vi har idag gjort vissa ändringar i tjänsten för att komma till bukt med detta. Återkoppla gärna här om du märker någon förbättring i prestandan mellan kl 22-24.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 18,508 poäng 10k badge 2x thumb
Hej! 

Tack alla för er feedback gällande hur ni upplever hur det går att arbeta i eEkonomi.
Är det så att ni upplever att någon specifik modul i programmet går mer långsamt eller är det generellt? 

Tar det längre tid på kvällstid eller dagtid? Eller upplever ni samma oberoende vilken tid på dygnet det är? 

/Nellie 
Foto på erlings

erlings

  • 370 poäng 250 badge 2x thumb
Det varierar faktisk, men kväller och och helger är värre enn vanlig dagtid
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 47,292 poäng 20k badge 2x thumb

Nu skulle jag "expandera" en verifikation för att se konteringen - det tog 15 sekunder att öppna.

Liten tid i universum men när man sitter och vill se så är det lång tid

 

Foto på erlings

erlings

  • 370 poäng 250 badge 2x thumb
NU ÂR DET HELT FÔRJÂVLIGT!!! Båda vid login och arbete på sidan....vad håller ni på med Visma!!!!
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 18,508 poäng 10k badge 2x thumb
Hej! 

Igår hade vi tyvärr inloggningsproblem till våra online-tjänster under en period som du kan läsa mer om i forumtråd "Problem att nå online-tjänster"

Tycker du att problemet kvarstår även idag eller var det främst igår som det var problem att logga in till tjänsten?

/Nellie 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 47,292 poäng 20k badge 2x thumb
Just nu tar det minuter för att kunna se förfallna kundfakturor
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 18,508 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Pacsac!

Upplevde du bara problem under kundfakturor eller andra delar av programmet också? Fungerar det bättre nu om du testar igen?

/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 18,508 poäng 10k badge 2x thumb
Hej igen! 

Det är just nu problem att nå förfallna kundfakturor om du går via startsidan, precis som Pacsac rapporterat här ovan. För att få mer status och uppdateringar kan du följa forumtråd: "Problem att nå förfallna kundfakturor via startsidan - eEkonomi"

/Nellie 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.