varför får man inte kontakt via telefon?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Ringer, blir ställd i kö och så vantar jag. Sen ringer ingen upp. Ringer igen, då är supporten stängd för dagen. Snart ger jag upp Visma!
Foto på Ingrid Sommar

Ingrid Sommar

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
  • Irriterad och besviken

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Laila

Laila

  • 13,316 poäng 10k badge 2x thumb
Förstår dig! Många gånger är det svårt att få hjälp via chatten, men tydligen är detta inget Visma bryr sig om, trots att många klagar. Har också funderat på att byta, mycket tack vare detta.
Foto på LW

LW

  • 20,834 poäng 20k badge 2x thumb

Ja, i forumet här, finns beskrivet en e-mailadress till Visma som är specialiserade på Autoinvoice, men jag har inte hört ifrån dem sedan jag skickade mailet den 15 augusti. Jag har endast emottagit en kvittens från Outlook att mailet kommit fram.

Ingen vore gladare än jag om de fixad till så att den vanliga mailsupporten kom tillbaka. Uppenbarligen behövs den då telefon- och chattsupporten verkar överbelastade.

//Lena

Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,096 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

@Ingrid -  Vi har just nu alldeles för långa köer, det är inte alls roligt. Vad jag kan se i våra spårningar så försökte min kollega kontakta dig vid 15:57 igår eftermiddag. Har du fått hjälp med ditt problem eller vill du att jag ska be någon kontakta dig?

@LW: I våra register har du två ärenden hos oss som jag kan hitta från den senaste månaden. Ett är gällande kreditfakturor där jag tror att du har fått svar från min kollega Helena. Ett annat gäller felaktiga betaldatum? Där ser det ut som att vi vill ha in en säkerhetskopia plus bankfil. Det ärendet står inte som avslutat, gäller din synpunkt det ärendet? Vill du kontrollera i din skräppost att du inte har ett mejl från oss. Annars ber jag såklart mina kollegor kontakta dig igen. 
Om det inte är något av ovanstående så får du gärna återkomma antingen här eller till mig på anna.svensson@visma.com så hjälper jag dig vidare till de som är specialister på AutoInvoice.


Vi är just nu i en rekryteringsfas och hoppas att vi får många nya stjärnor till supporten! Vårt mål är att ha mycket kortare telefon- och chattköer.

/Anna
Foto på LW

LW

  • 20,834 poäng 20k badge 2x thumb

Hej, Anna!

Jag har återkommit till er om betalfilen. Filen skrivs över vid varje ny betalning och i och jag har meddelat supporten att jag inte kan producera denna fil så här i efterhand och de andra önskemål ni har, så ärendet måste avslutas olöst.

Vad gäller kreditnotan är det samma sak som ovan fast med en kreditnota. Jag meddelande igår att jag vill få till stånd en ändring i felmeddelandet; att meddela att jag skall kontrollera bankgirot på fakturan, har fått mig att kika om bankgirot på fakturan jag håller i handen, stämmer med bankgirot jag har på leverantören i registret, inte att inskanningsroboten inte kan avläsa bankgironumret korrekt. Felmeddelandet måste vara att fakturans bankgiro ej kan avläsas, inget annat. Däremot måste det felmeddelande finnas kvar som är nu, på de fakturor där bankgirot verkligen ej stämmer med registrets bankgiro.

Jag har meddelat att jag i 90% av fallen får felmeddelanden om VAT-nummer när jag läser in fakturorna, vilket gör att man inte tittar längre om felmeddelandet är ett annat utan man klickar sig bara vidare. Det gör att man inte observerar andra felmeddelanden vilket är helt galet.

Jag fick inte kontakt med Autoinvoicesupporten förrän jag postat ovanstående inlägg, så det känns som om de hittade mig först då. Jag har också meddelat dem om hur jag vill få till stånd en förändring.

Med vänlig hälsning Lena

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.