Varför har ni stängt support via telefon och chat?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
Varför väljer ni att stänga supporten via telefon och chat för visma analys?
Jag vill ha hjälp med mitt ärende medan jag fortfarande arbetar med det. Inte långt senare när jag jobbar med annat.

Att ni dessutom väljer att inte informera era anställda på supporten om detta gör ju inte saken bättre. Jag har blivit runtkopplad på både telefonen och chatten. Igår fick jag informationen om att jag skulle maila in mitt ärende till analys.support@visma.com. Men mailet kom i retur och jag fick ingen hjälp.

Idag fick jag en ny mailadress analyssupport.spcs@visma.com, vi får väl se om jag får någon hjälp där...

Men min önskan är att ni återinför direktsupporten för visma analys via telefon och chat. 
Eller ni kanske har halverat priset nu när era kunder inte längre får direktsupport?
Foto på camilla_e

camilla_e

  • 286 poäng 250 badge 2x thumb
  • Arg och besviken

Publicerades för 1 månad sedan

  • 0
  • 1
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 29,520 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Camilla!

Jag så om ursäkt för att mina medarbetare inte hade full koll på vad som gäller vid supportärenden för Visma Analys. Jag kommer att uppdatera informationen internt. 

För att kunna balansera efterfrågan och tillgängligheten på vår service behöver vi ibland göra förändringar och vi jobbar med att värdera hur vi på bästa sätt kan erbjuda service - där olika kanaler är en viktig del i erbjudandet. 

När det gäller Visma Analys har vi enbart mejlsupport och då är det mejladress analyssupport.spcs@visma.com som gäller. Mejl vi får innan klockan 15 besvaras alltid samma arbetsdag. På Min sida i programmet har vi information om detta, samt vilken mejladress som gäller. 

Jag förstår din oro men vår ambition är att du ska få en väldigt bra service, där mejl blir din första väg att nå oss. Men såklart kan vi behöva kontakta dig via exempelvis telefon om vi ser att ärendet behöver den typ av dialog. 
Foto på camilla_e

camilla_e

  • 286 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Mita, Ja det är väldigt olyckligt att era kunder inte längre kan få snabb support. Jo jag mailade er igår men eftersom det var fel adress som jag fick av er telefonsupport fick jag inget svar. 

När jag idag försökte chatta med er och fick den rätta mailadressen så mailade jag direkt. 8:36 skickade jag iväg mailet. Sedan kl 10:32 fick jag detta svar från er analys support "Vad jag förstått så fick du hjälp via chatten tidigare idag så problemet är löst med diagram storleken."
Men det är väldigt konstigt för det står klart och tydligt i chatten att problemet inte är löst.

Jag svarade direkt att det INTE var löst. Men har fortfarande inte fått hjälp. Antar att jag ännu en gång hamnar längst bak i kön. 

Ticket 648334

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 29,520 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen!

Jag ska självklart se till att du får svar så fort som möjligt.