Varför har Visma en undermålig support? Oacceptabelt!

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Varför har Visma en undermålig support?

Sedan 3 dagar har vårt program ej fungerat som det ska, gett error, inte längre varit kompatibelt med andra program. Etc. Tyvärr är det som vanligt så att det i princip inte finns någon support att få.

Vi ringde i morse och väntade 81 minuter på att få tips om registervård, något som vi redan gjort i förrgår. Nu sitter vi i en 461 min telefonkö. 461 minuter från då vi ringde = ca 19.45 ikväll. Eftersom supporten stänger klockan 15, så får vi anta att vi blir uppringda imorgon ca 13.45? Eller hur fungerar detta?

Och när vi i tisdags faktiskt hade någon på luren som ville använda Teamviewer så kunde personen inte använda detta då "för många andra använder Teamviewer här just nu och vi har bara ett visst antal licenser". ... Det är ju helt absurt. Helt jävla oacceptabelt dåligt. 

Hur kan detta vara er standard? Varför har ni inte fler anställda på support om ni nu har sådana mängder med folk som behöver support med sina program? Varför har ni ens ett support-telefonnummer om ni inte vill svara? Kan detta ens kallas för support?
Foto på JP Maria

JP Maria

  • 728 poäng 500 badge 2x thumb
  • förbannad

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Efter att ha kikat på din chatt med min kollega för ett par dagar sen tolkar jag det som att du får Codebase 70 i ditt program.
Börja med att kika igenom instruktionen för felet som du hittar här: https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/content/online-help/programfel-felm...
Under C - Codebasefel - Codebase 70 hittar du åtgärder för att bli av med felet. I 98% av fallen är det åtkomst till filerna som skapar felet. - Jag kommer självklart återkoppla till min kollega som du haft kontakt med om du inte har fått information/instruktion tidigare.

Det är många användare som vill ha vår hjälp och mina medarbetare gör sitt yttersta för att hålla köerna nere, mitt tips är att leta svaren här i forumet eller i våra övriga kanaler.
Problemet med Teamviewer är som du säger oacceptabelt men ska vara åtgärdat nu.

Vi tar självklart till oss av alla synpunkter vi får och jobbar ständigt för att förbättra vår service. Vi har bland annat anställt 35 nya medarbetare till vår supportavdelning under hösten.


Återkom om ditt felmeddelande inte försvinner så ser jag till att du blir kontaktad under dagen.

/Anna
(Redigerad)
Foto på JP Maria

JP Maria

  • 728 poäng 500 badge 2x thumb
Problemen som vi har började helt plötsligt i tisdags med olika Error. 70 och 120. 

Sedan har vi haft fler problem. Bland annat ligger nu 279 fakturor i Ascendo som inte går in i Visma. Vi har även lagt in nya leverantörer i Visma som enligt Ascendo inte existerar. 

Så något har blivit fel i kopplingen mellan Visma och Acsendo. Det kanske är ett fel i Ascendo - men med tanke på att felen kom precis nu, de här sista dagarna, så verkar det logiskt att problemet ligger i Visma.

Vi har dock inte haft några Error-meddelanden idag. 

Dock har detta egentligen ingenting att göra med min fråga. Detta är vad vi vill ha hjälp av supporten med. Och det är till supporten vi har 461 min väntetid = 7 timmar och 40 minuter.

Uppenbarligen har ni inte tillräckligt med anställda för att hålla köerna nere, även med de extra 35. 
(Redigerad)
Foto på JP Maria

JP Maria

  • 728 poäng 500 badge 2x thumb
Kan någon klargöra om vår telefonkö-tid pausat nu när Vismas telefontid är slut för dagen, och återupptar imorgon? Sitter vi fortfarande i en pausad telefonkö? Eller behöver vi ringa imorgon igen för att börja om längst bak i kön?
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,694 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Ja, jag kan se att du är kvar i vår kö. Vi ringer upp alla som står i vår kö och som vi får tag i.  

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.