Kan inte skicka e-faktura efter det att jag har skapat PDF - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Varför kan jag inte skicka faktura som e-faktura efter det att jag av misstag skrivit ut den som PDF? Som det är nu måste jag först ångra fakturan och sedan göra en ny.
Foto på Valle

Valle

• 216 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Valle,

Om du har valt att först skriva ut/skapat en pdf på din kundfaktura så kan du ej skicka den elektroniskt längre då programmet tror att den redan är skickad och inte vill debitera dig för en kostnad för elektroniska fakturor.
Du kan läsa om det i den skrivna hjälpen Visma Autoinvoice» och under Skicka e-faktura.
Om det är fler användare på forumet som önskar denna ändring så får ni gärna rösta på tråden.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på Valle

Valle

• 216 poäng 100 badge 2x thumb
Många av mina kunder har tidigare haft möjligheten att ta emot fakturor via PDF direkt via e-post från mig. I och med lagen från 1 april går inte det längre och allt fler begär e-faktura. Då jag har ett mycket stort antal fakturor att skriva och det kommer tillbaka skickade PDF med uppmaning att göra om känns det onödigt att behöva ångra och börja om. Önskar i stället att man kunde välja skicka e-faktura efter det att PDF skrivits ut. / Valle
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

• 16,034 poäng 10k badge 2x thumb
Utan att ha provat så antar att jag det är när man gjort "Bokför och skapa PDF"?

Det jag gör ibland för jag vill se hur fakturan ser ut är att använda Förhandsgranska -> Utskrift innan jag bokför den.

Vill du ha ut den slutliga bokförda fakturan så skicka med Autoinvoice först och sedan gör en utskrift till PDF (Skicka eller skriv ut -> Skriv ut som PDF).  Det går alltid att göra även för faktura som har skickats tidigare.

Löser inte de fakturor du redan har skapat men kanske hjälper in framtiden?
(Redigerad)