Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leverantörer, kunder och bokföringsjournaler saknas när jag flyttar Visma till ny server?

Hej,
Jag har bytt server och förstås laddat ned nytt Visma Administration 2000 på den och fört över alla företag dit från systemsäkerhetskopia och sedan säkerhetskopia. Men leverantör och kundreskontra är tomma!! Alla leverantörer och kunder är borta, så även bokföringsjournalerna.

Hur ska man göra för att få in dessa i företaget när man har gjort alla ovan uppdateringar?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kolla sökvägar till filer
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej. Jag förstår dock inte riktigt vad du menar med det? Kan du beskriva lite mer?
Annica Bomstrom
ANSTÄLLD

Hej

Jobbar du via Byråstöd så väljer du på din gamla server att ta en säkerhetskopia i Byråstöd. Sedan på den nya som du valt att installera Byråstöd på så väljer man att återställa den. Då får du med hela din Byrå med alla kunder och de program som du öppnar via byråstöd. Och även som du gjort att ta en Systemsäkerhetskopia i Administration så du får med dina mallar och återställer den i Administration. Sedan måste du avinstallera Byråstöd på din dator för att hämta in en ny Arbetsplatsinstallation från din nya server.

Jobbar du inte via Byråstöd utan öppnar Administration fristående, direkt via ikonen Ad på skrivbordet så ska du återställa säkerhetskopia för alla bolagen och återställa en systemsäkerhetskopia. Du måste avinstallera Administration på din dator för att hämta in en ny arbetsplatsinstallation från din nya server så de är ihopkopplade.

MVH
Annica