Varför så krångligt att uppdatera årsredovisningar till nya versionen av K2?

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Som rubriken säger...varför är det så himla oanvändarvänligt att uppdatera till nya versionen av årsredovisningen? Varför går det inte till exempel på ett enkelt sätt att bara skapa om årsredovisningen enligt nya mallen utan att skapa om hela bokslutet? (Jag är medveten om att det går men det är inte särskilt självklart hur man gör).
Foto på Fredrik

Fredrik

• 2,726 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Martin

Martin

• 120 poäng 100 badge 2x thumb
Du kan i arkiv välja under "Ta Bort" Ta bort årsredovisning för att senare skapa om den med nya K2 mallen, och då ändå behålla alla förg. bilagor.
Foto på Fredrik

Fredrik

• 2,726 poäng 2k badge 2x thumb
Ah, det hade jag missat, tack.

Sedan kan jag tycka att det borde gå att göra en variant där årsredovisningen uppdateras utan att man måste skapa om den och lägga in all information på nytt igen.
Foto på asaspo

asaspo

• 282 poäng 250 badge 2x thumb

Jag håller med Fredrik. Jag jobbar inte med bilagorna så tar man bort årsredovisningen får man göra om rätt mycket.

Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

• 5,626 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Det finns två alternativ till att få in de nya dokumenten i årsredovisningen när den redan är skapad eller man baserar den på ett tidigare bokslut.
Och det är att antingen välja in de dokument som behövs via Ny - Skapa fler standarddokument.
Eller att ta bort den gamla årsredovisningen via Arkiv - Ta bort - Ta bort årsredovisning. Om ni väljer att ta bort årsreodvisningen så påverkas inte bilagorna, utan de ligger kvar oförändrade. Om ni däremot väljer Arkiv - Ta bort - Ta bort bokslut så raderar ni även bilagorna.

Vi har ingen möjlighet att ta bort vissa delar och låta vissa delar vara kvar oförändrade.

//Linnea
Foto på ARBEKO

ARBEKO

• 260 poäng 250 badge 2x thumb
Önskar verkligen att i alla fall att om man använt funktionen #roll# vid underskrifter och i årsstämmoprotokoll att det kunde följa med över...Kan bli mycket extra klickande!