Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Varför stämmer inte årets resultat i deklarationen överens med beloppet i årsredovisningen - eEkonomi

I årsredovisningens balans- och resultaträkning visas ett annat belopp på årets resultat än i förvaltningsberättelsen och i deklarationen. Detta gör att Summa tillgångar inte stämmer mot Summa eget kapital och skulder vilket i sin tur gör att det inte går att lämna in årsredovisningen.
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar



Hej igen!

Har nu panik med 3 dagar kvar till inlämning och vad jag än gör så ändras inte årets resultat så att jag kan skicka in årsredovisningen.

GunillaN
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej GunillaN!

 

Jag vill rekommendera att du kikar i vår skrivna hjälp för kontroll av årsredovisning.

Det låter som att du fick en, eller flera kontroller att kika på när du skapade årsredovisningen. 

 

Det är också viktigt att du undersöker så att du inte skapade Årets resultat manuellt i eEkonomi innan du valde att gå in i deklarationsdelen. Årets resultat, när man har ett AB, bokförs automatiskt när du väljer Skapa deklaration i tillägget och då kan det bli knasigt om man gjort det själv. Uppgifterna för deklaration och årsredovisning hämtas och summeras lite olika så därför är det bra att läsa i hjälpen om hur man hanterar de olika kontrollerna.

 

Om det bara skiljer någon krona är det inget konstigt, öresavrundningar är okej och årsredovisningen summerar på ett sätt och deklarationen på ett annat - Skatteverket och Bolagsverket vill ha olika summeringar nämligen.

 

Ha en trevlig dag!

/Sofia