Synka över avvikelser för två perioder till en lönekörning - Lön/Lön anställd

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Eftersom jag skulle göra junilönen innan den var klarmarkerad och attesterad var jag i kontakt med supporten för att höra hur jag skulle gå tillväga. Jag fick då till svar att allt som inte var överfört till Visma Lön på junilönen skulle komma in på julilönen även om avvikelseperioden hörde till junilönen. Eftersom det har varit så mycket problem med Visma Lön och Visma Lön anställd tänkte jag att jag skulle testa detta redan nu och inte när det var dags att köra julilönen. Och mina farhågor besannades. Inga avvikelser för juni kom med på julilönen och supporten kan inte hjälpa mig eller. Jag får nu sätta mig att göra detta manuellt. Jag är så missnöjd!
Foto på asspo

asspo

• 542 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på gunsan

gunsan

• 314 poäng 250 badge 2x thumb
Mmm, hos oss visades fel tider i schemat. Skulle rätta till sig när vi uppdaterade löneprogrammet men det gjorde det inte för alla, bara endel. Nu får jag också rätta för hand. Man borde inte släppa ett program förrän det är färdigtestat...
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej asspo!
Om du klarmarkerar och attesterar perioden i juni i Visma Lön Anställd. Skapar en lönekörning i juni så kommer avvikelserna att komma över. Du kan ta bort lönekörningen för juni igen, men avvikelserna ligger kvar i kalendern. Skapar du sedan upp lönekörningen i juli så kommer både avvikelserna för juni och juli med. 

Jag hoppas att detta kan underlätta för dig!

@gunsan - Tråkigt att du har stött på trubbel! Dessvärre har det uppstått problem som inte visade sig vid testerna. Vi gör vad vi kan för att lösa dessa. Har inte så mycket information om exakt vad som har gått fel så har inga tips att ge dessvärre. Ber om ursäkt att det genererat merarbete för dig, jag hoppas att du får ordning på det! 

/Sanna
Foto på asaspo

asaspo

• 478 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Sanna, det var den metoden som supporten föreslog att jag skulle lösa problemet med, men det fungerade inte så det är konstigt att du nu kommer med ett förslag på lösning som supporten har konstaterat inte fungerar. Supporten försökte hjälpa mig i närmare en timme, men lyckades inte.
Med vänlig hälsning Åsa
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Åsa,

Jag har mejlat dig för lite mer information kring detta så att vi kan gå vidare med ditt ärende.

Ha det fint!

/Fanny