Vart tog adressuppgifterna på orderbekräftelsen i mailen vägen?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Besvarad
På den orderbekräftelse som kommer in min inkorg står sedan ett par månader tillbaka bara "logga in i din webshop för mer info" där man tidigare tydligt såg namn på kunden och ev avvikande leveransadress. Jag använde de här uppgifterna som stöd för en del otydliga inbetalningar vid bokföringen. Mycket lätt att söka reda på dem i mailen direkt! Finns någon tydlig motivering till ändringen?  - för mig blev det tydligt sämre. 
Foto på Jan Wester

Jan Wester

  • 1,730 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 10 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Storeowner

Storeowner

  • 2,172 poäng 2k badge 2x thumb
Jag är nog övertygad att det är pga GDPR.
Skulle jag har fel, så får någon rätta mig. :-)


Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej,

Det stämmer att detta beror på GDPR. Orderbekräftelsen till kunden ser likadan ut, däremot har vi valt att plocka bort vad som kan vara känsliga uppgifter i kopian till ägaren av nätbutiken. Leveransadress är ett exempel på en uppgift som kan vara känslig, beroende på vad du säljer och vem du säljer till. Du ser denna information när du loggar in i tjänsten, där vi kan säkerställa att det är du som ser dessa uppgifter. 

Vi undersöker möjligheten att kunna ställa in detta själv men har inte kommit så långt i detta arbete ännu. Jag beklagar att du upplever detta som en försämring. 

Mvh
Robin
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,576 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Funktionen är nu släppt och ni kan aktivera leveransadressen på beställningsbekräftelsen igen. Ni kan läsa mer om vart ni gör det samt de andra nyheterna i tråden "Nyheter i Website/Webshop 19/12"

Ha en fin dag!
/Jenny