Verifikationslista som en egen kolumn - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Verifikationslistan är för många klick bort, den borde nästan ha en egen knapp, för man kollar så ofta att det blivit rätt och vilket verifikationsnr. det blev.

Alt. att det lite som i Wordpress fanns en ruta till höger/ vänster (tex under inställningar), där man hela tiden såg de senaste bokföringshändelserna (verifikationerna) så man slapp leta och hela tiden hade kontroll. Åtminstone vernr. och beskrivning. Det om jag får säga det själv är en genial idé som skulle hjälpa många oerhört, då ser man ju direkt när något inte bokförts, tex att man glömt spara.
Foto på Ellinor

Ellinor

• 1,850 poäng 1k badge 2x thumb
  • Exalterad

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Emelie Citron

Emelie Citron, UX Designer - Visma eEkonomi

• 7,226 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Lite beroende på hur och vad man arbetar med i eEkonomi så blir olika funktioner viktiga för olika personer. Ofta är det en person som sköter faktureringen som sedan med varm hand lämnar över bokföringen till sin revisor. I de fallen är det inte lika säkert att åtkomsten till verifikationer skulle vara så efterfrågad, snarare tvärt om. För alla som sköter allt själva och vill kontorollera att det du just bokförde blev rätt konterat och vad det blev för verifikationsnummer, så har vi den funktionen vi kallar för notifieringar. Varje gång du bokför får du en liten ruta som talar om att en verifikation skapats, i den här notifieringen är själva verifikationsnumret en länk som du kan klicka på för att komma till verifikationen.

Notifieringen visas en kort stund och lägger sig sedan under den ikon som ser ut som ett utropstecken. Så länge du är inloggad i eEkonomi kan du se de verifikationer du skapat under den sessionen du varit inloggad. Så här är knappen du letat efter!

Ha en fin dag!

//Emelie
Foto på Ellinor

Ellinor

• 1,850 poäng 1k badge 2x thumb
Jag kan hålla med om att det blivit tydligare jämfört med för något år sedan och det är jättebra. Jag sköter allt själv utom deklarationen och gissar att många småföretagare gör som jag.

När du är i vyn bank ser du bara verifikationerna för det kontot och samma för kassa, du har ingen överblick över de senaste ca 4 verifikationerna, då måste man gå ner till Bokföring och verifikationer. Är man inne på kunder eller leverantörer går inte det heller. I en äldre version av e-ekonomi kunde man ha flera fönster öppna samtidigt som låg längst ner och där kunde man ha tex verifikationer o kontoplan öppna så man lätt kunde kolla något utan att det man höll på med försvann ex en faktura.

Min tanke nu var en liten ruta under inställningar i det blå fältet, där man hela tiden såg de senaste ca 4 verifikationerna, jag kan inte se att det skulle förvirra någon revisor. Det fältet är ju inte så stort och jag tänker att man bara ser ver. nr och början på beskrivningen, men när man håller musen över eller klickade kommer en ruta upp där man ser allt.

Skulle även önska en kolumn för saldo (alltså summan varje verifikation avser) i verifikationslistan.

Mvh Ellinor
Foto på Emelie Citron

Emelie Citron, UX Designer - Visma eEkonomi

• 7,226 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vi får se om det är fler med dig som känner samma behov - jag fortsätter och följer tråden för att se hur den utvecklas.

Vad gäller att ha flera fönster öppna samtidigt så kan du nu istället öppna ytterligare en flik i din webbläsare för att få samma funktion som tidigare.

//Emelie

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.