Version 2017.1 hänger sig då leveransdatumfältet är tomt - Administration

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi hade en del gamla restorder utan ifyllt leveransdatum, alltså blankt i fältet. Om man nu försöker lägga in ett datum där så hänger sig programmet då man lämnar fältet.
Detsamma händer om man registrerar en ny order och av någon anledning lämnar fältet leveransdatum tomt och sedan försöker fylla i det. Programmet hänger sig och man måste avsluta det.
Ver. 2017.1 (SQL) uppfattas också av användarna som "segt" i jämförelse med tidigare versioner och det tar lång tid vid utskrifter som tidigare gick snabbt.
Foto på LasseJ

LasseJ

  • 290 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 2
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,092 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej Lasse J.
Problemet med Ordrarna och Leveransdatum som lämnas tomt är åtgärdat i 2017,11. Har du inte uppdatera än så ber jag dig göra det så fort ni hinner.