Version 2018.23 av Visma Lön 100/300/600

• 1
  • Tillkännagivande
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Nu finns version 2018.23 av Visma Lön 100/300/600 för nedladdning. Versionen har anpassningar till GDPR och är också till för dig som ska överföra information från Visma Stämpla/"gamla" Mitt Lönebesked till Visma Lön Anställd och "nya" Mitt Lönebesked.

Till dig som arbetar med Visma Stämpla och/eller Mitt Lönebesked
I den här versionen behöver du göra överföringen från Visma Stämpla till Visma Lön Anställd och/eller uppdatera Mitt Lönebesked.
Läs mer på sidan https://vismaspcs.se/support/nyhet-visma-lon-anstalld

Rättat i version 2018.23
  • Synkronisering med Visma Lön Anställd/Mitt Lönebesked: Felaktigt schema/sysselsättningsgrad på anställda som har decimaler i arbetstiden.
Nytt i version 2018.2
  • Redovisa registrerade personuppgifter för anställd
  • Ändrad beräkning av bilförmån för bilar registrerade efter den 1 juli 2018
  • Nytt fält för jobbstatus
  • Krav på giltigt personnummer eller samordningsnummer för att använda tjänsten Mitt Lönebesked.
Obs! Från 28 maj behöver du ha installerat version 2018.2 för att skicka lönebesked via Mitt Lönebesked.

Nytt i version 2018.1
  • Visma Lön Anställd - Läs mer »
  • Arbetsschema med 12-veckors rullning
  • Arbetsschema med oregelbunden arbetstid
  • Anpassning till Bas 2018
  • Bankkontonummer visas inte på lönebeskedet.

Läs mer i versionsnyheterna:
Visma Lön 600 »
Visma Lön 300 »
Visma Lön 100 »

Med serviceavtal laddar du ner versionen på vismaspcs.se - Support - Ladda ner/Uppdatera eller vismaspcs.se/support/ladda-ner

Tveka inte att dela med dig här i forumet om du har några frågor eller funderingar! 

P.S
Till dig som är nyfiken på Visma Lön Anställd och Mitt Lönebesked
Om du inte arbetar med Visma Lön Anställd eller Mitt Lönebesked idag behöver du hämta version 2018.23 innan du kan aktivera och köra igång.
Läs mer om Visma Lön Anställd »
Läs mer om Mitt Lönebesked »
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 88,984 poäng 50k badge 2x thumb
  • Glad!

Publicerades för 8 månader sedan

• 1

Det finns inga svar.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.