Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Versionen nyare än de gemensamma filerna

Vid ominstallation av Visma 1000 får jag följande meddelande vid start av programmet.

"Versionen nyare än de gemensamma filerna, kontrollera installationen."

Som vanligt inget direktiv HUR man gör för att följa rådet.... 😕

8 SVAR 8
Davor P1
CHAMPION

Prova köra en "reparation" via Visma Assist Administration.

Här kan du välja att reparera installationen.

Som alltid innan man börjar "leka" är att ta en säkerhetskopia av företagen.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Svårt att ta en säkerhetskopia på en rasad dator. Det som gjorts är att flytta alla filer från gamla disken till nya datorns disk, och lagt in allt på samma ställen som på gamla disken, sedan installera Programmet på nytt. Normalt brukar detta funka, men inte denna gång.

Det är större problem med att återställa sedan de gått över till SQL databas. Det har gjort att många saker blivit mycket bättre, men dock är det stora problem när datorn rasar. Har man inte tagit regelbundna säkerhetskopior är det ganska knepigt.

Om du på något sätt kan göra en säkerhetskopia på den gamla datorn tror jag att du kommer runt problemet lite enklare.

Går det att starta den gamla datorn över huvud taget?
Kan du på något sätt klona den gamla disken? Det kan eventuellt hjälpa att efter en kloning göra en reparation av datorn med den klonade disken. Vid kloningen får du med dig data men inte de skadade sektorerna. Ibland kan man rädda informationen den vägen, men inte helt hundra.....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, det hjälpte inte att köra reparation via Visma Assist Administration
Fd medlem
Inte tillämpbar

Gjorde på ett annat sätt, avinstallerade, sedan installerade än äldre version först. Den funkade. Sedan installerade jag den nyaste. Funkar också, så att inte det förra felmeddelandet kommer upp, och företagen finns med.

Men nu får jag istället ett felmeddelande att "Användaren saknar behörighet" när jag försöker öppna ett företag
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!
För att lösa problemet med meddelande om att "Användaren saknar behörighet" vill jag att du kontaktar vår support, Kontakta oss » 

Du har även lagt upp denna tråd, Användaren saknar behörighet att logga in (utan server) - Administration - jag antar att detta gäller samma - så om du kontaktar oss så löser vi det. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Den versionen jag har problem med är Administration 1000.
Jag ber användaren kontakta er.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Användaren saknar behörighet att logga in (utan server) - Administration.

När jag ska öppna ett företag, så kommer meddelandet "Användaren saknar behörighet att logga in"

Installationen är lokalt på en (1) PC, inget server inblandad.