Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Radera fil efter inläsning av återrapporteringsfil

Vid inläsning av återrapporteringsfil för inbetalningar i Visma Administration så vore det bra om programmet tog bort inläst fil, precis som programmet gör vid  återrapporteringsfil för utbetalningar.

4 SVAR 4
Davor P1
CHAMPION

Jag misstänker att det har att göra med att filen klassas som ett original och skall sparas som bokföringsmaterial. Av den anledningen tas det inte bort per automatik.

Om jag är ute och cyklar ställer jag upp på ditt resonemang dock.

//Davor P
Henrik10
MEDLEM

Jag håller med om att systemet är väldigt inkonsekvent när utbetalningsfiler raderas men inte inbetalningsfiler. Inget jätteproblem men lite förvånade.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Rapporteringsfilen innehåller inbetalningar till flera bolag och det är därför den inte raderas med automatik då den kommer behöves en eller flera gånger till. Vismaprogrammen kan ju inte veta, ifall filen ska användas i flera bolag så därför ligger den kvar. Jag jobbar med flera bolag och alla inbetalningar till dessa ligger i en och samma fil varje morgon. Skulle filen raderas efter att ha använts enbart en gång, skulle jag tvingas läsa in filen från banken gång efter annan varje dag, vilket skulle vara besvärligt.

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bra att du tar upp frågan. Jag har trott att det har varit en bankinställning. Ytterst irriterande att det blir så här.