Problem vid inloggning i programmet - eEkonomi

• 2
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Vid inloggning säger programmet " utloggning succeded" och man får börja om och då fungerar det?
Foto på Lars Andersson

Lars Andersson

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 2
  • 2
Foto på Jan T

Jan T

• 2,726 poäng 2k badge 2x thumb
Loggade du förra gången du använde eEkonomi ?
Om inte. prova med det så kanske det fungerar bättre
Foto på Annica

Annica

• 5,882 poäng 5k badge 2x thumb
Spelar ju ingen roll om man loggat ut förra gången, jag får alltid denna dubbla inloggning och jag loggar alltid ut varje gång. Oerhört irriterande!
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,062 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Lars och Annica,

Då jag inte kan se något fel på något av era kundnummer så hade jag velat veta lite mer för att ta detta vidare.

1. Arbetar ni på Mac eller Windows?
2. Vilken webbläsare brukar ni logga in via och har ni testat någon annan, om inte prova och se om det hjälper?
    Även vilken version av den webbläsaren ni använder?
3. Har ni testat att rensa cachen på dem och inte så testa det och se om det fungerar då?
4. Uppkommer felet först när ni väljer att klicka på symbolen för ert program, så ni kan logga in på vår sida utan problem och fastnar först när ni ska gå vidare?

Om ni inte vet hur man rensar cache i vald webbläsare kan ni läsa det i Rensa cacheminnet i webbläsaren»

För att ta reda på vilken webbläsare ni använder och om ni har senaste version så kan ni enbart gå in på whatbrowser.org/intl/sv/

Återkom gärna med svar så kan jag ta det vidare.

/Cecilia
Foto på Annica

Annica

• 5,882 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Cecilia, 
för min del jobbar jag i Windows 10 och med Chrome, Version 64.0.3282.167 (Officiell version) (64 bitar)

Efter en massa tester med andra webläsare och cacherensning har jag nog hittat anledningen till att min inloggning blir dubbel - jag hade lagt ett bokmärke i Chrome som gissningsvis innehöll något som skapade detta fel. När jag la upp detta kopierade jag adressen som var en riktigt lång sträng. När jag nu rensat bokmärket till enbart https://connect.visma.com verkar problemet vara löst. 

/Annica
Foto på Claes

Claes

• 294 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har samma problem. Ibland måste jag klicka logga in 4 gånger innan jag kommer in. 

Problemet uppstod i samband med att ni lanserade eran nya inloggning. Ca 2-3 månader sen? Kanske längre? Minns inte exakt. 

Det är oerhört störigt och jag tänkte att ni skulle lösa detta med tiden men eftersom att det inte är löst än så tänkte jag meddela hur det uppträdet för mig också.

1. Det är helt oberoende av system. Jag har testat 4 olika webläsare på 3 olika PC's (Alltså 12 olika konfigurationer). Jag har testat på Win 7, Win 8 samt Win 10. Samt olika internetuppkopplingar. (Har också rensat alla internet-inställningar och även testat på en helt ny dator). Problemen uppstår i samtliga fall.

2.1 Jag skriver "eaccounting.vismaonline.com" och kommer till inloggningssidan. Trycker på logga in och:

2.2 Jag ser antingen detta:

2.3 Eller detta:

3. Det är också extra störigt att det inte går att trycka "backa" eller att jag uppdaterar sidan (ens med ctrl+f5) och försöker igen. Jag måste manuellt skriva in inloggningsadressen (eaccounting.vismaonline.com) igen.

Glad vår!
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Claes,

Vi har brottats med två olika problem under året, där vi framförallt ser att cache har lagrats och inte försvunnit som det borde när du t ex loggar ut, stänger webbläsaren osv. Detta har skapat två olika felmeddelande som du beskriver både två i ditt inlägg. Vi gjorde en förändring för ett par veckor sedan, som har haft en viss effekt, men inte alls på den nivån vi önskar. Vi kommer om allt går som vi önskar att på torsdag göra ytterligare en uppdatering som vi tror kommer avhjälpa framförallt status code page felet i framtiden.

När det gäller din tredje punkt är det mycket riktigt som så att du slussa tillbaka till samma plats som om du hade gått via vismaspcs.se istället för att du ska hamna mot eaccounting.vismaonline.com igen. Här tittar vi på en långsiktig lösning för att hjälpa alla våra kunder att kunna gå direkt till sin favorittjänst istället och på ett sådant sätt avhjälpa detta problem som finns idag. Visma eEkonomi är såklart mest drabbat av detta, men vi har även andra tjänster där vi vill kunna lösa detta på ett bra sätt i framtiden, så att våra kunder kan om de önskar komma rätt in i en specifik tjänst.

Tack för ditt inlägg och tid.

/Victor
Foto på Claes

Claes

• 294 poäng 250 badge 2x thumb
Fortfarande problem. Endast när jag loggar in via https://eaccounting.vismaonline.com/ ej via https://connect.visma.com/

Men den senare innebär extra klick (som dessutom öppnar en ny flik i webläsaren). Jag vill gärna kunna logga in och komma upp direkt till eacounting.vismaonline.com

Att minimera antalet onödiga klick (och nya flikar..) är väl ett viktigt mål inom webdesign?
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Claes.

Fortsätter du att ha båda problemen eller bara det ena? Är det fortsatt direkt när du går till sidan eller är problemen när du varit inaktiv och blir utloggad?

Vi har den senaste tiden haft stort fokus på att lösa de prestandaproblem som vi haft under våren. Vi har dock även gjort rättningar för att hantera cache på ett annat sätt, vilket gjort att vi sett en nedgång av inkommande support på den typen av fel du beskriver. När det gäller att minska antal klick, kan jag bara hålla med dig, korta laddtider och att snabbt kunna ta sig dit man vill är helt klart en stor del av webbdesign.

Tack för din input Claes.

/Victor