Vid start visas direkt felaktig filbehörighet code 5-103-0

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag startar Visma förening svarar programmet direkt med:
Identifierat problem: Prg körs, eller har körts, med felaktiga filbehörigheter. Det betyder att vissa delar av prg filer har sparats på ett sätt som orsakar problem när prog körs.
Lösning:
För att vara säker på att prg körs på ett korrekt sätt, ska du kontakta Visma Spcs support. Ring 0470-70 62 00 eller skicka ett e-postmed. till support@vismaspcs.se.

Det var 2 tim väntetid så jag skickade ett mejl och fick svaret att de slutat med support via e-post.

Vi, en pensionärsförening i Stuvsta, använder Win 10, uppdaterad med vad som går hittills och
har kört Visma förening sedan mars 2009 och inga problem överhuvud taget.
Bokföringen har inte körts på c:a 2 veckor tills i onsdags 2/5.

Går det att ominstallera prg för att få det att fungera?
Har även kört ut en s.k. .va-fil, fil i högnivåspråk och ej läsbar i klartext.

Bernt
Foto på Bernt

Bernt

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
  • förvirrad och frustrerad

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

• 43,442 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Vi behöver kika närmare på detta. Det vore bra om du kunde kontakta vår support på 0470-706200 eller via chatten på https://vismaspcs.se/kontakta-oss, så ska vi försöka hjälpa dig med problemet.
Foto på Bernt

Bernt

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Jag fick svar/hjälp från supporten den 4/5 ~13.50 över TeamViewer, tog ungefär 15 minuter. "Programmet hade hängt sig". Sedan dess har det fungerat som vanligt.  Tack för hjälpen.  / Bernt

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.