Vilken version har löneprogrammet i Visma eekonomi?

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Besvarad
Hej, ser många frågor som avser lön och de avser olika löneprogram. Det står tex Visma spc lön 100, 300, Lön 600. Jag har Visma eekonomi med tillägg Lön och undrar vad den modulen heter?  Är det  Lön 600, Visma spc lön 300 eller annat? Känns lite förvirrat, Tacksam för svar, vänligen Chantal
Foto på Chantal

Chantal

• 816 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 veckor sedan

• 0
  • 1
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

• 2,250 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Chantal,

Lönemodulen för eEkonomi har ingen specifik kategori i forumet vilket förstås kan verka förvirrande. Alla trådar som gäller lönemodulen i eEkonomi hamnar endast under eEkonomi.  Jag ska ta detta vidare som en förbättringsförslag. Tack för input!

Ha en fin dag.

//Amanda
Foto på AccountantfromHell_singland

AccountantfromHell_singland, Champion

• 22,346 poäng 20k badge 2x thumb
Lönemodulen i eEkonomi är, så vitt jag förstått, inte heller ett komplett löneprogram utan mer en hjälp för att få ut lönebesked. För att göra lön åt anställda rekommenderar jag ett riktigt löneprogram, d.v.s. Lön 100,300 eller 600 som då har fler möjligheter och även ackumulatorer som håller reda på allt det komplexa som rör lön, även om inte ens dom håller rea på allt...
Lön är i många avseenden ännu krångligare än moms och skatt då det förutom lagar finns kollektivavtal som "ställer till det". Lycka till!