Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Villkor till malleditorn

Hej, sitter och jobbar i malleditorn och kan inte få villkoren att fungera som jag vill...

%SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="14" ELLER %SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="17" har jag som villkor och det fungerar fint.

Jag skulle dock vilja lägga till flera betalningsvillkor som gör att fältet visas och då räcker inte textraden till med samma upplägg... Kan man skriva det smartare? %SUMMA<>0,00 OCH (%Order->BetVillk="14" ELLER %Order->BetVillk="14" ELLER %Order->BetVillk="xx") funkar inte.

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Har inte jobbat med editorn, men borde det inte fungera att ändra "17" till villkorsstyrning mellan citationstecknen?

Davor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Testade %SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="14 ELLER 17 ELLER XX" . Funkade inte... Tack för försöket! 🙂
Lotta_22
MEDLEM

Hm...Visma  - det kanske är dags att uppdatera malleditorn till att inte behöva systemvetenskapliga studier 😉 - det här är omodernt

Förslag på ändringar?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Pelle!

Mitt förslag är att dela upp detta på 2 objekt. Du högerklickar på ditt befintliga objekt och väljer kopiera samma position.

Det första objektet låter du stå kvar som tidigare och på det andra ändrar du till de betalningsvillkoren som du vill utöka med, tex

%SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="16" ELLER %SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="20"

Hoppas detta är till hjälp för dig.

/Elin