Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visa betalningsuppgifter på betalningsbekräftelse - eEkonomi

Förutom de punkter som snufsis påpekar tycker jag även det är märkligt att ens betalningsuppgifter inte kommer med på betalningsbekräftelsen. Det kan hända saker på vägen och då står man som företag med ett underlag som säger att man fått betalt och kunden ser inga uppgifter om hur de kan göra rätt för sig.

Om man väljer alternativet kortbetalning så kan ett alternativ vara swish, och att då inte företagets swishnr finns med tycker jag är märkligt.

Ett företags fakturor ska se likadan ut oavsett om de är en faktura eller kontantfaktura gällande företagets uppgifter. Om inget annat borde det vara valbart för företaget att välja mellan de båda alternativen, så som ni har det nu eller alltid samma information.

Med vänliga hälsningar
Therese

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Supporten tipsar: Kunder som betalar med kort - eEkonomi.
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Då en kund betalat direkt på plats, ser vi ingen anledning till att uppge olika betalningsalternativ på betalningsbekräftelsen. Betalningen har ju redan skett, att uppge betalalternativ på det utskrivna kvittot till kund signalerar snarare att de ska betala ytterligare en gång vilket de såklart inte ska. Om du köper någonting på Ica så står det t ex inga betalningsalternativ på kvittot som du får.

Du kan läsa mer i det senaste svaret i denna tråden också.

/Karl