Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Visa Lagerreservation på Leverantörsfaktura-Fliken

Hej!

Jobbar ofta med inköp mot vad kund direkt vill ha och lagerför inte produkten.
När jag får Lev-fakturan slår jag såklart in leverantörens artikelnummer och antal med pris.

Dock har jag MÅNGA artiklar som är väldigt likvärdiga och det hade varit skönt om knappen "Visa lagerreservationer" kunde finns direkt i fakturamodulen så jag kunde se vilka kunder som hade köp mot denna artikel på order och då vet jag att jag har tagit rätt artikel direkt när jag knackar in fakturan.

Nu måste jag kopiera artikelnumret och gå in under artiklar och klistra in och sedan klicka på knappen för att se vilka kunder som har bokat artikeln på en order för att bekräfta att jag har gjort rätt.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Jag tänker om du arbetar med att Lagerföra artiklar så kan du på leverantörsfakturan när du plockar upp artikeln se hur många du har i lager och hur många som är disponibla. Även om du då har noll i lager då du inte ligger på lager ser du antalet disponibla, det antal som ligger på order mot kund ligger då i minus. Men det är sant det du säger du ser inte vilken kund ordern ligger på, och det är här jag antar att du vill kunna se vilken kund som skapat minus i disponibelt?

Mia

Absolut och det gör jag jag i viss mån idag men oftast så kör man in alla rader på ett inköp och sedan dubbelkollar man varje rad så alla stämmer och då kan man bli osäker och vilja dubbelkolla något vilket inte gå eftersom Ni har valt att låsa alla rader på en Lev faktura vilket är OTROLIGT irriterande och man tvingas radera hela raden för att dubbelkolla detta.
En funktion jag har klagat på i många år varför den finns alls när det inte är så på order/faktura m.fl.

Det var därför jag kom med detta förslag istället för ingen har lyssnat om min irritation över att Ni låser rader så man inte kan se saldon. 🙂

Således också varför jag kom med förslaget med att dela skärmen "Sida vid sida" istället för "Över under" som jag också kom med i samband med detta för att försöka ta mig runt problemet vilket till slut fick leda till eftersom ingen lyssnade där heller att jag fick köpa en licens till för att kunna köra fönster Sida vid Sida på riktigt. Kör nu programmet i två sessioner istället på samma maskin hela tiden.
Kanske inte så kostnadseffektivt men det funkar.